Most pedig az egyik olyan téma következik, ami miatt elkezdtem megint blogolni. :) Egyre biztosabb vagyok benne, hogy még élni fogok, amikor emberek lépnek a Marsra. Öreg leszek már, de élni fogok, és ennek nagyon de nagyon örülök! A legizgalmasabb esemény lesz életemben, még izgalmasabb, mint a holdraszállás, amiről sajnos lemaradtam, mert még nem születtem meg. De jobb így!

Láttam nemrég egy videót / rövidfilmet, ami tökéletesen bemutatja azt, hogy mit szeretnék, hogy mi legyen az emberiség jövője, és örülök, hogy egy apró lépéssel közelebb leszünk ehhez a jövőhöz, ha a Marsra eljutunk. Itt van a film. A szöveget a néhai Carl Sagan olvassa, részlet a Pale Blue Dot című könyvéből.

Nagyon vágyom arra is, hogy láthassak egy mozifilmet, ami ehhez a kis videóhoz hasonló, vagy olvassak egy ilyen témájú könyvet, de nem találtam még. Azt hittem, az Interstellar ilyen lesz, de nem, számomra nem volt mondanivalója annak a filmnek. Aztán elolvastam a The Martian című könyvet, de a mondanivaló ott is csalódást okozott, bár maga a történet nagyon izgalmas, és a könyv emiatt tetszett. Várom a filmet, ami belőle készül és biztos meg fogom nézni majd egy év múlva...

Mars témájú könyvek még, amiket idén olvastam: Mission to Mars, The Case for Mars.

Mikor lesz már egy olyan film, ami arról szól, hogy a fent említett könyvekben leírt módszerekkel élhetővé tesszük a Marsot és benépesítjük? Nem hiszem el, hogy ez más mozikedvelő embereknek ne lenne izgalmas és érdekes! De szólhatna a Vénuszról is, mindegy, az sem egy teljesen reménytelen hely. Csak üzenje azt a film az embereknek, hogy nem csak a Földön lehet élni, sőt, a Földet és az emberiséget is az mentheti meg, ha benépesítünk más bolygókat vagy holdakat is. Nagyon szeretnék egy ilyen filmet...