Tegnap este Jojó a LEGO házával játszott, odamentem megnézni, hogy mit alkot, és ezt láttam:


Kérdeztem, hogy a lányok mit csinálnak (ld. füriben meg a nappali sarkában). Azt felelte: "Puszilkodnak."

:)

Máskülönben ma volt az oviban a kerületi iskolák bemutatkozása, ahol a mi (szülők és gyermekeink) kegyeiért versenyeztek a jelenlévő iskolaigazgatók és tanárok. :) Öt suli mutatkozott be és van egy hatodik is, de onnan nem tudtak jönni, viszont lehet telefonon időpontot kérni az igazgatótól személyes megbeszélésre, ha egy szülőt pont az a suli érdekel! (Olvasgattam most a honlapját, és nem érdekel. Túl konzervatív, bleh.) Érdekes volt ez az értekezlet, már csak az is, hogy micsoda választék van. Bár mondták is az elején, hogy mi (jelenlévő szülők) nagyon szerencsések vagyunk, hogy itt ennyi jó iskola van, amiből azt szűrtem le, hogy Budapest nem minden kerületében ez a helyzet. Minden bemutatkozott sulinak van egy "specialitása": sport, zene / művészet, hittan / honismeret, nyelvek vagy a gondolkodás fejlesztése. Mindegyikben hangsúlyos valami ezek közül, illetve szinte mindben egyszerre többféle osztály indul, és azoknak külön van egy hangsúlyos tárgya, mondjuk angol, informatika, matek vagy ének, amit aztán magas óraszámban tanulnak a gyerekek és ilyen versenyekre mennek. Komolyan nehéz a döntés! Oké, a hittanost kizártam. :) De azon kívül mindben van valami nagyon szimpatikus! Többször hallottam mostanában óvónéniktől és most a tanároktól is, hogy nem sulit kell választani, hanem elsős tanítónénit. Viszont az sem mellékes, hogy Jojó mihez ért: pl. elképesztően rajzol, de botfüle van a zenéhez. Bárhova is megy majd, rajzszakkört találnom kell neki! És nyilván fontosnak tartom a sportot és az angolt is. Ugyanakkor a lakcíme alapján mindenki tartozik valahova, mi történetesen ide: Lágymányosi Bárdos Lajos Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola Itt nekem kötelező beíratnom Jojót, mert ha máshova nem fér be, ennek az iskolának kötelező felvennie. Ha viszont nem ezt a sulit szeretném legjobban, akkor máshova is lehet jelentkezni és ott jelezni, hogy leginkább azt a sulit szeretném, bár nem oda tartozunk. Ezt figyelembe veszik a gyerekek "elosztásánál", amit az igazgatók tartanak majd a jelentkezések után.

Minden suliban vannak nyílt órák vagy ovis foglalkozások, illetve több helyen "felvételi" is van, pl. zenei osztályba készülőknek énekelniük kell valamit, két tanítási nyelvű osztályba jelentkezőknek pedig felmérik a kommunikációs képességeit. Az ének osztályt emiatt szintén kizártam. :)

Egy hét múlva lesz a hozzánk tartozó suliban (ld. fenn) "felvételi" az angolos osztályba, és úgy döntöttem, hogy kezdetnek ott bepróbálkozunk. Tetszett a "gondolkodást fejlesztő" suli is, oda is tervezek menni bemutató órákra (szintén jövő héten lesz) és ovisoknak tartott foglalkozásra is Jojóstul (két hét múlva lesz). A hozzánk tartozó suliban pont Mojszi 6. szülinapján tartanak "ovis szombatot", oda mindenképpen megyünk, ismerkedni a tanító nénikkel. És tetszett a sportsuli szemlélete is, miszerint a sport és a tanulás egyensúlyára törekednek. Ott január végén lesz "iskolakóstoló foglalkozás" egy szombati napon, oda is elcipelem majd szegény leendő elsősömet. :)