Ma a kedvenc együttesemről fogok írni, ami a Nightwish. 2002-ben találkoztam a zenéjükkel először úgy, hogy a húgom szobájában hevertek CD-ik, amiket az akkori barátjától kapott kölcsön. Nagyon tetszettek a borítóképek és elkértem, hogy meghallgathassam őket. Sose hallottam addig olyan zenét, de azonnal megfogott és tudtam, hogy ez a nekem való. Metál, de nem az az esztelenül hörgős borzalom, hanem érzelmekkel átitatott, dallamos, ritmusos zene, amihez ráadásul egy tehetséges operaénekesnő énekelt. Egyébként finnek, de főleg angolul énekelnek.

Azóta eltelt 13 év, a Nightwish kiadott még 4 lemezt, kétszer cserélt énekesnőt, és én meg mindent átéltem közben, amit egy ember át szokott élni fiatalkorától felnőttkoráig: szerelem, kétségbeesés, boldogság, tragédia. Ha nem hallgathattam volna közben a Nightwish zenéit, sokkal de sokkal nehezebb lett volna mindezt megélni, sőt, bizonyos helyzetekben talán megőrültem volna, ha a zene nem segít kihozni belőem azt, amit egészségtelen lett volna magamba fojtani. Amikor a fülembe dugtam a zenét vagy olyan hangerőn hallgattam a szobámban, hogy a mellkasomban éreztem a lüktetést, akkor azt tudtam érezni, amit éppen éreznem kellett: dühöt, boldogságot, szomorúságot, reményt... Két koncertjükre is eljutottam még 2003-ban és 2005-ben, így láthattam élőben az első és még mindig leghíresebb énekesnőjüket. Főleg a második koncert hatalmas élmény volt és el is döntöttem, hogy ha mostanában jönnének Magyarországra, igyekeznék menni, mert a legújabb album annyira tetszik! Ezután kedvenc kolléganőm riasztott, hogy jönnek ám! :) Sajnos nem Budapestre, de megoldom!

A legújabb albumról: Idén jelent meg, valamikor tavaly értesültem róla a Facebookon. Ahogy egyre több részlet derült ki róla és végül a megjelenés előtt egy-két számot meg lehetett hallgatni, rájöttem, hogy minden eddiginél igazabb, hogy ez a nekem való! Az album címe: Endless Forms Most Beautiful, ami idézet Darwin A fajok eredete c. könyvéből. Az albumhoz tartozó kislemezen van egy szám, aminek a címe: Sagan. Carl Saganről, a hősömről szól. :) Az egész album fő témája a tudományok és az evolúció csodája, az univerzum szépsége. Mondom, hogy nekem való. :)

A számomra legemlékezetesebb Nightwish számok:

Over the Hills and Far Away (2001), The Phantom of the Opera (2002) - Az elsők, amiket hallottam. Ezektől szerettem bele ebbe a zenébe.

Sleeping Sun (1999) - Ezt hallgattam a sorsfordító 2003-as londoni utazás után hazafelé a buszon szinte megállás nélkül 28 órán keresztül. Mint kiderült, annyira hangosan szólt a fülembe a discman (ez régen volt!), hogy Noé is ugyanennyit hallgatta. :) Az egyetlen Nightwish szám ez, ami neki is tetszik.

Dead to the World (2002), She is My Sin (2000), End of All Hope (2002) - Ezeket üvöltettem a szobámban azokban az időkben, amikor Noéval már egy pár voltunk, de a szüleim kitiltották a házunkból.

Wish I Had an Angel (2004) - Ez a zene velem volt már akkor is, amikor ugráltam rá a boldogságtól és akkor is, amikor mérhetetlenül dühös voltam a sorsa, hogy elszakított Noétól. Nem mellesleg Jojókának is tetszik és imád erre ugrálni!

Kiss While Your Lips Are Still Red (2007) - Akkor hallgattam, amikor 2008 elején hirtelen reménytelennek tűnt az addig építgetett terv, hogy családot alapítsunk. Hogy csupán néhány hónappal később ott lesz a méhemben a kis vacak Jojóka, azt akkor még nem tudtam. :)

Eva (2008) - Ez számomra Éva nevű húgomról szól, semmi másról - aki nagyot álmodott, messze utazott és soha nem jön már haza végleg.

Storytime (2011) - 2011 őszén, amikor frissen elváltan elkezdtem dolgozni egy új munkahelyen, ezt hallgattam minden reggel munkába menet és onnan hazafelé jövet és azt éreztem, hogy mindent kibírok, mindent túlélek és semmi sem állhat az utamba!

For the Heart I Once Had (2007) - Ha gyászolni akarom, aki egykor voltam vagy ha eljön az évfordulónk napja, akkor ez segít, ez kell.

Shudder Before the Beautiful (2015) - Erre szavakat is nehezen találok... EZ a nekem való! :) A zene, a mondanivaló, minden együtt van és annyira tökéletes nekem, mintha csak azért született volna ez a dal, hogy én jól érezzem magam.

És lássuk a többi Nightwish rajongó véleményét arról, hogy melyek a legemlékezetesebbek: Best Nightwish Songs

Nincs köztük olyan, ami ne tetszene, és az egész életem jobb és könnyebb és szebb és zenésebb, csak mert rátaláltam a Nightwishre 13 éve. :)

Jaj, még egy utolsót muszáj linkelnem! Imaginaerum (2011) - Amikor ezt először meghallgattam, bár szövege sincs, azonnal éreztem, hogy miről szól számomra! Megdöbbentem, mert pontosan lefesti a történetünket 2003-tól napjainkig. Filmzene az életemről szóló filmhez... :)