Ma végre megnézhettem a filmet, amire majdnem egy éve várok: The Martian. Robival néztem a MOM Parkban 3D-ben és eredeti nyelven felirat nélkül. Ezt csak a tények kedvéért írom. :) És nem csalódtam benne, tökéletes film, végre olyan, amit látni szerettem volna! Jobb, mint a könyv, aminek annyi az üzenete, hogy ha egy ember ott ragadna a Marson egyedül, akkor az egész világ összefogna, hogy segítsen rajta, és ez milyen szép. A regénynek ennyi a végkövetkeztetése, de a film más szemszögből mutatja be ugyanazt a történetet. A filmkészítőknek láthatóan szándékuk volt megmutatni, hogy a Mars egy gyönyörű hely, és ez sikerült. A 3D is adott ehhez, amiről egyébként először azt hittem, hogy felesleges lesz ehhez a filmhez, mert nem lesz benne más, mint 3D piros kövek. Szerencsére tévedtem. :) Hegyvonulatok, végtelen vörös sivatag, marsi naplemente és koromsötét éjszaka egymillárd csillaggal, ilyenek is vannak a Marson és ezeket nagyon jó volt látni moziban - még ha tudom, hogy nem is igazi, csak egy film, de eleget láttunk az igazi Marsból ahhoz, hogy tudjuk, tényleg ilyen. Az üzenet pedig az volt, amire vágytam, hogy az űrutazás és más bolygók felfedezése a legfontosabb, legértelmesebb célja az emberiségnek, és akkor is csinálni kell, ha veszélyes - meg aztán néha még szórakoztató és vicces dolgok is történnek az űrben. Örülök, hogy végre azok is láthatják ezt ebben a népszerű filmben, akik amúgy nem követik a valódi űrhajósok mindennapjait. Mivel én figyelem az ilyen témájú híreket, látom, hogy azok az emberek, akik tényleg kinn vannak az űrben, jól érzik magukat és szeretnek viccelődni annak ellenére, hogy egy emberi lény alapvetően nem az űrbe való és ott állandó életveszélyben van. Mégis, akik ilyen képeket tesznek a twitterre, mint ez meg ez, és ilyen videót a youtube-ra, azokon nem ez látszik. :) A történet, amit a könyv és a film bemutat, lehetne mélyen drámai is, de helyette inkább humoros, és a film végén a nézők azzal az érzéssel távozhatnak, hogy "Ez de jó volt! Poén lehet az űrben repkedni és szép a Mars!" Mindezért hálás vagyok Andy Weirnek, hogy megírta a regényt, Ridley Scottnak, hogy megrendezte a filmet, és annak sok embernek, akik még dolgoztak a filmen. Az csak hab a tortán nekünk magyar nézőknek, hogy a film nagy részét itt forgatták, úgyhogy rengeteg magyar is dolgozott rajta, valamint feltűnnek budapesti épületek olyan jelenetekben, amik elvben a NASA-nál vagy a kínai űrkutatási központnál játszódnak. Különösen a csepeli HÉV elhúzása a háttérben keltett általános derültséget a moziban. :)