Mai témám Jojóka fogai. 6 és fél éves múlt, de még mindig komplett tejfogsora van, amiből egy se mozog. Ez az ő korában már ritka, a kortársai általában foghíjasak. Mivel ezeknek a fogaknak a kinövesztését se siette el - csak 11 hónapos korában kezdte el növeszteni az első fogát - a fogváltása is későbbre tolódik. Olvastam, hogy ez összefügg. Múlt héten azonban panaszkodni kezdett, hogy több foga fáj, amikor harap vagy rág velük. Benéztem a szájába, de semmit nem láttam a fogain, úgymint lyukat vagy bármi elszíneződést. Észrevettem azonban, hogy elkezdett nőni a jobb alsó és jobb felső hatos rágófoga! (Nem tudom, hogy ez a pontos fogászati kifejezés-e.) Mivel továbbra is panaszkodott, hogy fájdalmas neki az evés, tegnap este elvittem fogorvoshoz, aki nem győzött dicsérni engem meg Jojókát, amiért az összes foga egészséges! Teljesen érdemtelenül kaptam ám a dicséretet, semmit nem teszek a fogai egészségéért amit egy átlagos anya meg ne tenne, egyszerűen csak jó fogakat örökölt ez a gyerek - nem tőlem. Azt mondta még a doki, hogy mivel egyszerre három (ő hármat is észrevett) rágófoga kezdett nőni, miközben az összes többi még a helyén van, az újak nyomják az összes többit és az fáj. Dentinox gélt javasolt kenegetni az ínyére, ami egy lidokainos cucc, azzal szokás kenegetni a babák ínyét is, amikor jön a foguk. Mi is használtuk annak idején. Jojóka ma Dentinox géllel indult suliba, hogy étkezések után tudja kenegetni a sajgó ínyét. Hősies szegénykém. :)