Kipróbáltam a mosóparfümöt. Mármint öblítő helyett ecet, víz és mosóparfüm keverékét. Ilyesmit azok szoktak használni, akiknek vegyszerfóbiájuk van. Nekem az nincs, van viszont egy gyerekem, aki három különórára jár, amik drágák. Valamin muszáj spórolni, úgyhogy kitaláltam, hogy a tisztítószereken fogok.

Tapasztalatom a mosóparfümről teljesen jó, úgyhogy azt fogok használni ezentúl, spórolni viszont nem lehet vele rengeteget. Ezután majd ki fogom próbálni a mosogatógép-tabletta otthon kotyvasztott változatát is, az több spórolást ígér.

Otthon gyártott öblítő receptjére ezt találtam:
fél dl ecet
fél dl víz
1 kávéskanál mosóparfüm

Ezt összekeverni és a mosógép öblítőszeradagolójába tenni öblítő helyett.

Azt olvastam, hogy szuper illatos és puha lesz a ruha és a mosógép meg csillogó az ecettől.

A szuper illat igaz! A puhaság nem, bár gondolom, ha vasalnék, az segítene, de annál azért többre értékelem az életemet, mint hogy vasalással töltsem, ezért nem szoktam. :) A mosógép helyenként csillog. Igazából ennek a gépnek már mindegy, de ha egyszer veszek egy újat, és abban csak ilyen keveréket használok majd öblítő helyett, akkor biztos csillogó marad.

Kiszámoltam, mennyit spórolok így.

Ecet (Ha a link már nem működne: Tesco ételecet 20%) 145 Ft, 20 mosásra elég.
Mosóparfüm (Tulasi Ahimsa, vízililiom illat) 2090 Ft, állítólag 150 mosásra elég.
A fél dl víz ára elhanyagolható.

Egy mosásra jutó ár: 21 Ft

Öblítő (Coccolino Creations Passion Flower & Bergamot öblítőkoncentrátum 950 ml) Most éppen ilyen van és hasonlókat használtam eddig. 701 Ft, 27 mosásra elég.

Egy mosásra jutó ár: 26 Ft

A különbség tehát nem nagy. Nyilván a mosóparfüm elhagyható, és akkor aztán lenne nagy spórolás, illatozás meg nem. Majd ezt még a pénzügyi helyzetem alakulásának függvényében meggondolom a jövőben. :)

A mosogatógép-tablettákhoz itt találtam receptet. A cikk írója a spórolás mértékét is kiszámolta, ami jelentős. Majd ha én is kipróbáltam ezt is, beszámolok róla.