Megnéztem a legújabb Steve Jobs filmet (nem moziban, telefonon) nem is egyszer, hanem már kétszer, mert annyira tetszik. :) Nem tökéletesen fedi a valóságot - itt egy összefoglaló, hogy mi igaz benne és mi nem - de egy nagyon jó apa-lánya történet szerintem, ami számomra érdekes volt és megható. És bár sokkal többet nem tudtam meg a filmből Steve Jobs érdemeiről, csak arról, hogy mekkora bunkó volt, a film hatására elkezdtem nézelődni a neten, és most először végignéztem az első iPhone bemutatóját. A közönség éljenez, tapsol, fütyül, amikor Steve Jobs egyszerűen az ujjával végiggörget egy listát! Miért? Mert a világ addig még soha nem látott ilyet, egy listát végiggörgetni az ujjunkkal, hát micsoda csoda ez?! :) Ezt a mozdulatot, ami ma már teljesen természetes, először 2007-ben az iPhone bemutatóján lehetett látni.

Még egy dologra rádöbbentett a film, mégpedig hogy mekkora csoda volt az a kis Apple gép is, amivel Apa munkahelyén játszottam 1985-86 körül, amikor elsős voltam, amiről ebben a novellában is írtam. Nem csak nekem volt csoda - nekem persze, hogy az volt, kisgyerek voltam - hanem az egész világnak. Az volt az 1984-ben bemutatott Macintosh, és Apa mesélte, hogy az egész országban alig volt belőle, de az ő munkahelyén volt, mert az egy jó munkahely volt. Most szerencsésnek érzem magam, hogy én játszhattam az egyikkel. :) Ahogy a filmben a kislánynak megmutatta az apja, hogyan kell a rajzolóprogramot használni, úgy mutatta meg nekem is Apa ugyanazt a programot. Megnéztem és Steve Jobs elsőszülött lánya majdnem velem egyidős, 1978-ban született.

Nekem csak egyetlen Apple termékem van, egy kis iPod shuffle, amit a hitelkártyámmal gyűjthető pontokból vettem, szóval nem is adtam ki rá igazi pénzt. Nem vennék semmit, ami Apple, mert indokolatlanul drágának tartom őket és még bonyolult is használni őket úgy, hogy nincs mindenből Apple nálam. Nem használtam sokáig az iPodomat se, mert már az se egyszerű, hogy zenéket tegyek rá, le kellett tölteni az iTunest csak ezért. Továbbá le van szabályozva a hangereje olyan halkra, hogy azt a hármas metró zaja simán elnyomja. Helyette az androidos telefonomat használom zenelejátszóként. De azt megértettem, hogy az Apple változtatta meg a világot az első igazán jó számítógéppel, mp3 lejátszóval, okostelefonnal, tablettel... Úgyhogy ezekért csodálom Steve Jobsot.

Még egy érdekesség, a film elején látható videót itt lehet megnézni.