Tegnap délután, amikor Jojót összeszedtem a suliból és elindultam vele a zumba órájára, felkavaró történetet mesélt. Elmondta, hogy a napközis tanárnénivel ebéd után játszótérre ment az osztály a szép napsütésben. Amikor a suliba visszafelé sétáltak, az Allee előtt megálltak egy piros lámpánál. Jojó a sor vége felé volt. Odajött hozzájuk egy középkorú, majdnem kopasz férfi, Jojó szemét eltakarta a kezével úgy, hogy hozzáért az arcához, és megkérdezte, hogy milyen színű a szeme. Jojó elmondása szerint azt válaszolta, hogy: "Elnézést, most nem szeretnék ilyesmivel foglalkozni". Erre a férfi lehajolt és megpuszilta Jojó egyik szemét és a homlokát, amiről Jojó azt mondta, hogy gusztustalan és nyálas volt. Elborzadva hallgattam ezt és megkérdeztem, hogy szólt-e a tanárnőnek és hogy ki látta mindezt. Azt mondta, hogy szólt neki később, de csak más kislányok látták ezt. Később mesélt még, és elmondta, hogy más kislányokat is piszkált ez a férfi, az egyiknek a száját simogatta, végighúzta rajta az ujját...

Este írtam egy emailt abba a levelezőcsoportba, ahol a szülők vannak és rátettem a napközis tanárnőt és az osztályfőnököt is a levélre. Egy anyuka írt vissza először és megerősítette, hogy a lányával mi történt - neki piszkálta a száját a pedofil. Aztán írt a napközis tanárnő, hogy ő is elborzadt, amikor megtudta, mi történt több kislánnyal, szólt az igazgatóhelyettesnek, ő pedig értesítette a rendőrséget. Azt is írta, hogy soha többet nem megy az osztállyal egyedül sehova. Jojótól tudtam meg, hogy azért csak egy tanár ment velük, mert a másik, aki szokott menni ilyen kiruccanásokra, éppen beteg.

Azóta több szülő írt még, akiknek a gyerekei ugyanezt mesélték arról, hogy mi történt Jojóval és a másik kislánnyal, és kiderült, hogy rajtuk kívül még legalább két kislányt piszkált ez az ember. Az egyiküket simogatta, fogdosta, a másiknak megfogta a kezét és megkérdezte, lehet-e a párja és átkísérheti-e az úton. 

Csak remélni tudom, hogy a rendőrség megteszi, amit kell - kamerák biztos vannak a környéken - és nem lesz nagyobb baj. Szerencsére ezek a gyerekek még kicsik ahhoz, hogy megértsék, mi történt, ezért nem ijedtek meg jobban.

Először is most félek. Félek még egyszer elengedni Jojót suliba egyedül, amire volt már néhányszor példa, hiszen már tudja az utat, közel lakunk, szívesen játszik néha nagylányosat és szalad be egyedül, amit én az ablakból figyelni szoktam, amíg el nem tűnik az épületek közt. Félek még egyszer hagyni neki azt, hogy ha csak egy roller van nálunk, akkor ő azzal hazaguruljon és a ház előtt megvárjon. Ilyet is csináltunk már párszor.

Másodszor pedig a napközis tanárnő hülye döntése is megrémiszt. Még ha nem is kószálnának pedofilok az utcán - de kószálnak - de még ha nem is léteznének, akkor se értem miből gondolta, hogy biztonságos dolog egyedül nekivágni 30 fő hétévessel az utcáknak úgy, hogy ő a sor elején megy, hátra se néz és elvárja, hogy az összes hétéves kövesse. Simán eszébe juthat egy ennyi idős gyereknek, hogy inkább balra megy és nem jobbra, vagy bemegy az Alleeba ahelyett, hogy visszamenne a suliba, és akkor a tanárnő mégis hogy találná meg őket? Ha eleget gondolkodott volna, úgy kellett volna döntenie, hogy akármilyen szépen süt a nap, ha nincs lehetőség egy felnőttet a sor végére helyezni felügyelőnek, akkor nem mennek sehova...