Jojó fogazata update: Azóta, hogy ezt írtam, Jojó szájában csak annyi történt - tegnapig - hogy kinőtt leghátul négy darab maradandó rágófoga. Hét évesen és három hónaposan még mindig szilárdan állt a szájában mind a 20 babafoga. Ahogy említettem, tegnapig... Hétvégén ugyanis észrevettük, hogy elkezdett nőni alul egy metszőfoga kicsit keresztbeállva a tejfog mögött. Utánaolvastam és azt találtam, hogy ilyenkor a tejfogat ki kell húzni. Hétfőn ünnep lévén tegnapra tolódott a fogorvos felkeresése, aki gondolkodás nélkül egy fogóval kitépte szerencsétlen Mojszi szájából az erősen kapaszkodó élő fogat. Szegényke eddig nem félt a fogorvostól... Fájt neki nagyon, érzéstelenítve se volt... Jojó nem erre számított, mert az osztálytársaitól, akiknek már húzták tejfogát, azt hallotta, hogy az nem fáj. Aztán kiderült, hogy nekik már mozgó fogat húztak ki. Persze, hogy az nem fáj, az a fog már döglött, a gyökere felszívódott... Jojó tejfogai viszont nagyon ragaszkodnak hozzá, és most egyet gyökerestül kirántottak. :( Szegény pára hazáig (egy villamosmegálló) egy kis gézdarabot szorított a vérző szájában, úgyhogy nem beszélhetett. Otthon kiköpte a gézdarabot, addigra elállt a vérzés és nemsokára a fájdalom is elmúlt. Akkor már azon örvendezett, hogy valamit hozni fog a fogtündér. :) Fogtündérről szerintem a Peppa malacban hallott. Később mesélte, hogy mennyire rossz volt a foghúzás, nagyon fájt és érezte, hogy ropogott! Brrrr... Kértem, hogy ezt a mesélést fejezze be. Szegény! :/// Hősies volt, de persze baromira nem várja a következő hasonló alkalmat. Pedig lehet, lesz még ilyen, erre fel is készítettem, ha továbbra se hajlandó egyetlen tejfoga se távozni magától.
Reggelre a fogtündér hozott neki 200 forintot, aminek nagyon örült. :)

Közben arra is rájöttem, hogy pontosan azt a fogát tépték ki tegnap kegyetlenül, ami először kezdett neki nőni, már 11 hónaposan. Noé vette észre és nagyon ujjongtunk, hogy Jojónak végre lesznek fogai. Ezen a képen az a kis fehér maszat a szájában a tegnap bánatos véget ért fog.

Ezen a képen a kezében van a kis kiszedett fog: