Nemrég megint jártam a Művészházban, hogy elvégezzek egy kétnapos pasztellkréta tanfolyamot is. Nagyon örülök, hogy megtanultam egy kicsit grafitceruzával rajzolni, és szerettem volna színes képeket is alkotni, de semmiképpen sem színesceruzával. Ismerem magam, nincs annyi türelmem, ami a színesceruzás alkotáshoz kell, ott ugyanis a színeket nem vagy csak alig lehet keverni - a ceruza típusától függ - és nagyon időigényes, hogy az összes szükséges árnyalatot egy külön ceruzával pont oda tedd, ahova való. Létezik festés is a világon, de az meg egy magasabb szint, sok gyakorlás kell hozzá, hogy a színeket jól ki tudd keverni és a megfelelő helyre mázolni. Így jutottam a pasztellkrétához, ami átmenet a rajzolás és a festés közt. A színeket könnyű keverni és nem is folynak mindenfelé. :) Hogy egész pontos legyek, van olajpasztell és porpasztell kréta is, a Művészházban az utóbbit lehet megtanulni.

Első nap virágot kellett rajzolni, második nap tájképet, és ezeket alkottam:



Határtalan boldog vagyok, hogy ezek ennyire is sikerültek, mert ahogy a rajztanfolyam előtt, most se hittem első nap reggelén, hogy képes vagyok ilyesmire. :) Most egy csomó ötletem van, hogy mit alkossak még porpasztell krétával!