Azóta is küzdök a plank kihívással, de már csak azért csinálom, hogy naponta (négynaponként egy pihenővel) csináljak valami erősítő gyakorlatot, mert amúgy a TRX-et teljesen felfüggesztettem a nyárra a felborult életritmusunk miatt. Majd ha újraindul a suli és végetérnek a nyaralások és szabadságok, akkor tervezek megint beépíteni az életünkbe magamnak heti egy TRX-et, Jojónak meg heti egy zumbát vagy amit akar ugyanott, ahova eddig jártunk.

Szóval a plank kihívást úgy folytattam, hogy kitűztem magamnak célokat, mert az eredeti célt képtelen voltam elérni. 4 és fél perc a rekordom eddig sima könyök plankből, de már fogalmam sincs, hogy csináltam, biztos éppen jó napon volt. És nem emlékszem, szabályos volt-e vagy közben néhányszor megemeltem a fenekem. Ami egy kicsit nekem segít - tényleg csak egy kicsit, de segít.

Miután ezután a jó nap után csak egyre kevesebb ment, elkezdtem olvasgatni, hogy hogyan lehet tovább bírni. Először is azt olvastam, hogy semmi értelme tovább bírni, a lényeg, hogy rendszeresen csináljuk. Ezt a tanácsot megfogadtam, de nem beszélődtem le arról se, hogy egyszer elérjem az 5 percet. Miközben azt is látom már, hogy amit most csinálok, az is bőven átlag feletti teljesítmény, a hasam meg kezd enyhén kockásodni. Komoly!

Olvastam olyan tippet is, hogy hallgassunk közben nekünk tetsző zenét - ez 3 perc felett szart se ér, ez az egyéni tapasztalatom. Ettől függetlenül hallgatok zenét. Aztán olvastam egy jó tippet, miszerint ha 5 percig nem bírjuk a sima planket, akkor csináljunk kevesebbet, aztán két ugyanolyan hosszú oldal planket, hogy meglegyen az 5 perc. Állítólag az oldal plank gyakorlása végül oda vezet, hogy a sima planket is tovább bírjuk.

Grafikonon ábrázoltam, hogy mit műveltem, hogy tudjam követni. Egyszer véletlen kihagytam két napot, tegnapelőtt meg 4 percnél összeomlottam. 4 perc fölött nekem ez kész kínzás, úgyhogy megint a fenekem emelgetésével sikerült tegnap az a 4 perc 20 másodperc. A lényeg, hogy lassan, nagyon lassan, mégis mintha haladnék.

Ja, azok a kicsi rózsaszín oszlopocskák a grafikonon azt mutatják, hogy cuki Jojóka is megpróbálkozott a plankeléssel. :D Persze érdeklődve figyelte, hogy mit kínzom magam nap mint nap, és végül mondta, hogy ő is meg akarja próbálni. :) Mondtam neki, hogy kezdje 20 másodperccel és emeljük naponta 5 másodperccel, és neki már ez is kihívás, úgyhogy jó lesz így. Csak aztán három nap után elutazott az apjáékkal nyaralni, úgyhogy ő egyelőre itt tart. :)