Ezt rajzoltam a gyerekekről:


Fogok még grafitrajzokat alkotni, az biztos, mert nagyon tetszik ez az egész, hogy több évtizednyi élet után idén egyszercsak képes vagyok lerajzolni, amit akarok! De a pasztellkréta is megtetszett, úgyhogy abba a témába is beleástam magam. Megnéztem rengeteg videót és olvastam sok blogbejegyzést pasztell művészektől, múlt hónapban pedig elmentem a Művészházba egy pasztellnapra, ahol ezt mázoltam:

A3-as méret
Nem mondom, hogy nem örülök, hogy ezt sikerült megcsinálni, de nekem mindig is jobban tetszettek az impresszionistább képek, ahol nem az a lényeg, hogy élethű legyen a látvány, hanem hogy egy érzést vagy hangulatot jelenítsen meg. A Művészházban az élethű látvány visszaadása a minden, úgyhogy ott ezt nem fogom tudni megtanulni, tehetség hiányában meg magamtól nem tudok rájönni. Úgyhogy próbáltam utánozni tehetséges művészeket, akiket a neten találtam, és úgy alkottam ezeket:

A5-ös (A4-es fele)

A5-ös

A4-es
Ezek már (távolról) hasonlítanak arra, amit szeretnék elérni. A távolról akár szó szerint is értelmezhető, mert nézzük meg, mi történik, ha icipici méretben nézzük a fenti képeket:


Há! Így kurvajól néznek ki! :D Nem hiába mondják, hogy a festményeket messziről kell nézni. :)

Komolyra fordítva, jó lenne elmenni egy tanfolyamra, ahol megtanítják, hogyan kell ezt jobban csinálni. A művészek, akiket néztem, tartanak ilyeneket, de persze mind amerikai. Viszont egy Művészházhoz hasonló másik alkotóházban találtam komolyabb pasztell tanfolyamot! Összesen 3x2 napos. Sajnos a következő alkalom nem jó időpontban van nekem, de ezt most figyelem, hogy mikor tudnék menni. Talán jövőre sikerül!

Mindehhez hozzá kell tennem azt is, hogy a pasztellkrétáim, amik benne voltak a Művészház kétnapos tanfolyamának árában, a kemény fajtából valók, így igazán festői képek előállítására alkalmatlanok. Netes kutatómunkám eredményeként már tudom, hogy a nekem tetsző művek alkotói olyan csúcsminőségű, extrapuha, szinte már krémes pasztellkrétát használnak, ami 1. Magyarországon nem kapható 2. darabja átszámítva ezer forint. Igen, egyetlen színárnyalat ezer forint. Ugyanígy a papír se mindegy. Pasztellhez való papírt használtam persze, de abból is van sokféle, és megint csak nem kapható itthon az, amit a legjobbnak mondanak. Nem mintha a bénázásomhoz a legjobb cuccokat akarnám megvenni! De mielőtt megint alkotok, veszek valamilyen itt kapható puhább krétát és több színt.