Alma 1.

Alma 2.

Paprikák 1.

Paprikák 2.

Paradicsomok

Alma és banán
A fenti mind A4-es méret. Nem tudom megmondani, miért találom újabban ennyire szórakoztatónak, hogy gyümölcsöket és zöldségeket rajzolok pasztellkrétával, de ez van. :D Mióta ezt írtam, vettem magyar krétákat és új pasztellpapírt, mert a régi elfogyott, és húgomtól kaptam ajándékba másmilyen krétát és papírt, amiket ezúton is nagyon köszönök neki! <3 Svájcból hozta őket.

Ezeket vettem:
Canson® "C" à grain® fehér papír A4-es méret
Pannoncolor 48 színű feles kréta

Ezeket kaptam:
Seawhite of Brighton A3 Tiziano Textured Ingres Pad színes papír A3-as méret
Rembrandt General Selection 15 színű egész kréta

A kétféle krétáról annyit, hogy bár itt azt írják, a Pannoncolor puha, a Rembrandt pedig félkemény, tapasztalatom szerint nem mindig. A Pannoncolorban némelyik tényleg pihepuha, krémes, némelyik viszont vetekszik keménységben azokkal, amikkel ezeket rajzoltam. (Shinhan) Úgyhogy azt mondanám, a Pannoncolor kissé következetlen. A Rembrandt jó minősége egyértelmű, már a súlyán is érezni lehet. A fedőképessége is elég jó annak ellenére, hogy tényleg nem kifejezetten puha.

Alma 1.
Kicsit nyomi, de az enyém. Fehér papírra készült Pannoncolor krétákkal.

Alma 2.
Rembrandt kréták zöld papíron. (Az A3-as színes papírokat félbevágtam a fenti rajzokhoz.)

Paprikák 1.
Bordó papíron Pannoncolor kréták. Ezt a képet egy műértő kritikus e szavakkal méltatta: "Tökjók ezek a paprikák! De tényleg! Nagyon tetszenek." Amikor rámutattam, hogy nincs paprikaszínük, a kritikus így biztatott: "A rajzban, ahogy a mesékben, a dolgoknak bármilyen színük lehet." A kritikus persze nem más, mint Mojszi. :)

Paprikák 2.
Fehér papíron Rembrandt kréták.

Paradicsomok
Szürke papíron mindkét fajta kréta. Nagyjából úgy csináltam, ahogy ezt javasolni szokták, hogy aláfestésnek keményebb krétát választottam, a többi rétegnek és a részleteknek pedig valami puhábbat.

Alma és banán
Fehér papíron mindkét fajta kréta.

Kísérletezni akartam, azért próbáltam ki minden párosítást. Most azt tervezem, hogy veszek virágokat és azokon fogok tovább gyakorolni. :)