Megnéztem ma a Műcsarnokban Az első aranykor - Az Osztrák-Magyar Monarchia festészete c. kiállítást, és ott találkoztam Max Liebermann német festő fenti mondatával. Nekem, aki próbálok megtanulni rajzolni, jólesett ezt olvasni. Sőt, most rákerestem, és pontosan úgy találtam meg ezt az idézetet, hogy a jól festett répa még jobb is, mint a rosszul festett Madonna! Mióta utoljára írtam erről a témáról, csak egy virágot és egy üvegpoharat ábrázoltam pasztellkrétával, tehát répát még nem, de ami késik, nem múlik. :) Mióta megtanultam valamennyire rajzolni, más szemmel nézem a festményeket. Megnézem őket közelről is, hogy lássam, a kép egyes részein milyen színeket kevert össze a festő és milyen irányba húzgálta az ecsetet. Mondjuk szívesebben néznék rajz- vagy pasztell kiállítást, csak azokat nagyon nehéz találni. Ezen a kiállításon csak néhány rajzzal és egyetlen pasztell képpel találkoztam, utóbbi Poll Hugó Várhegy c. képe, de ő sem pasztellel alkotott elsősorban.