Kb. három éve szoktam rá az online teszkózásra. Előtte képes voltam autó hiányában kerekes táskával plusz fülemen is lógó szatyrokkal hetente bevásárolni, évekig ráadásul négy emberre! Pedig jobb dolgom is lett volna. Imádom, hogy most már ilyen kényelmes az életem! Ha most nem kezdte volna el az Auchan is a házhozszállítást, valószínűleg életem végéig a Tescoból rendelnék táplálékot, így viszont ebben a hónapban ki akarom próbálni a konkurenciát. Havonta egyszer szoktam a Tescoból, valamikor hó elején mindig, majdnem annyi mennyiséget, ami kitart egész hónapban. Zöldséget-gyümölcsöt persze kevesebbet, azt hetente pótolni kell, de amennyit ketten Jojóval eszünk otthon, nem nagy probléma annyit hazavinni. Fagyasztani szoktam még a sajtot és sonkát is (szeletelve, sütőpapír lapokat téve két-két szelet közé), így azt sem kell folyton veszegetni. Szintén fagyasztom a zsömlét és a kenyeret is (utóbbiból előre szeleteltet veszek) és minden ilyen fagyasztott cuccból annyit veszek csak elő, amennyi éppen kell. "Noj's life hacks" c. rovatunkat olvashatták. :))

Tehát megnéztem, hogy ha az Auchanból rendelnék a Tesco helyett, az drágább lenne-e és ha igen, mennyivel. Mert ettől tartok, hogy drágább lesz, de ha nem sokkal, az nem zavar. Az Auchannak jobb híre van, mint a Tesconak.

Ezeket tettem az online kosárba mindkét helyen:

7 banán
10 idared alma
20 legegyszerűbb zsömle (Tesconál vizes, Auchannál kovászos)
4 liter 1,5%-os UHT tej
8 x 140 g natúr joghurt (Tesco) - 8 x 150 g natúr joghurt (Auchan) *
1 kg sonka
1 kg trappista sajt
1 kg margarin (2 db 500 g-os doboz)

* Natúr joghurtokat úgy választottam, hogy a legolcsóbb olyan ott kapható márka, amit meg merek venni. (Mielőtt választottam, elolvastam ezt.) Ezért nem ugyanakkorák a joghurtok.

Eredmény:

Auchan: 6562 Ft, kiszállítással (399 Ft) összesen 6961 Ft
Tesco: 6176 ft, kiszállítással (799 Ft) összesen 6975 Ft

A teljes árbeli különbség tehát elhanyagolható. Ha azt nézzük, hogy a teljes árból a Tesco szállítási költsége sokkal nagyobb, akkor az Auchan jobb! Ha viszont figyelembe veszem azt is, hogy az Auchannál erősen akciós éppen az a sonka és sajt, amiket választottam, akkor lehet, hogy később az mégis sokkal drágább lesz. Vagy majd mindig próbálok akciósat venni... Hosszabb távon fog kiderülni, hogy kedvem lesz-e átpártolni az Auchanhoz, de ez alapján nemsokára megrendelem onnan a februári szállítmányt. :)