Most néztem meg élőben a telefonomon Jojókával a Space X rakétakilövést Floridából! Elképesztő volt, ahogy a hatalmas rakéta szépen visszahelyezkedett a földre! Miután kivitte az űrbe a Nemzetközi Űrállomásra tartó holmikat. Ez történelmi! Hogy láthattam élőben és hogy Jojónak is megmutathattam, ez nem is tudom elmondani, mennyit jelent nekem. Örülök, hogy pont most élhetek ezen a Földön! Egyébként nem csak erről akartam írni, de mivel pont sikerült elkapni ezeket a nem mindennapi pillanatokat, gondoltam, elmesélem. :) Tegnap is próbáltam nézni, de akkor elhalasztották a kilövést valami hiba miatt mára, ezek szerint nem hiába, mert most minden jól ment.

Szóval a NatGeo Mars című sorozatáról akartam írni, aminek pár napja jutottam a végére. Nem tetszett. :( Az eleje még igen (6 rész van összesen, tehát az első pár rész), de aztán egyre több olyan dolog történt, amitől csak arra gondoltam, hogy "jajmár..." Szét fogom spoilerkedni, szóval ne olvasd el, ha nem akarod.

Addig tetszett, hogy megérkeztek a Marsra - nem problémamentesen, de leszálltak - mert az még életszerű volt. Aztán meghalt a parancsnok, az egy kicsit túlzás volt szerintem, elég lett volna, ha csak megsérül. Sebaj, így legalább az igéző hangú JiHAE lett a parancsnok. (Valaki adjon annak a nőnek szerepet az Orange-ben de nagyon gyorsan!!!) Utána jeget kellett találni, azt is túldrámázták, mert kizárt, hogy ennyire veszélyes módon, egy embert a semmibe leereszve egy kötélen kellene majd megtalálni valamit, amin mindannyiuk élete múlik. Meg azt is kizártnak tartom, hogy ennyire a szerencsére lesz bízva, hogy életben tudnak-e maradni azon a környéken, ahova leszállnak. Ezt biztos, hogy évekkel előre fel fogják térképezni roverek. Aztán hirtelen volt egy ugrás az időben és már egy rakat ember élt a Marson. Azok után, hogy az első embercsapat olyan szerencsétlenül járt, hogy egyikük meghalt és a többieknek is csak csodás szerencse folytán sikerült életben maradni, fura, hogy újabb és újabb csapatokat küldtek. Az újonnan érkezettek közt volt egy nő, aki a parancsnoknak ellentmondva intézkedett, itt elkezdődött egy konfliktus, amit viszont nem dolgoztak ki, nem lett belőle semmi. Volt egy teljesen kidolgozatlan szerelmi szál is, pedig azt reméltem, hogy abból lesz az első Marson született ember, de abból se lett semmi. Aztán jött egy hónapokig tartó homokvihar, ami az egész marsi település fennmaradását veszélyeztette, pedig azt gondolnám, felkészülnének az ilyesmire a Marsra telepedő emberek. Aztán a vihar véget ért még épp mielőtt megfagytak volna napenergia híján, viszont elpusztultak a növények a hidegtől és fénytelenségtől, ettől a főbotanikus meghibbant, azt képzelegte, hogy a Földön van, és megpróbált kisétálni az épületből a szabadba. Kinyitott egy ajtót és zutty a Mars vákumszerű atmoszférája kiszippantotta a botanikust meg minden felszerelést az ajtón, pluszban még megfulladt hét ember. Na, hát az is biztos, hogy a marsi épületek nem ilyenek lesznek, hogy simán kinyithatsz egy szabadba vezető ajtót, ráadásul a belső is olyan, hogy ha egy helyen kiszabadul a levegő, akkor a többi rész nincs elzárva, hanem a fél berendezés repül emberekkel együtt. Ezután a tragédia után az a döntés születik, hogy akkor mindenki irány haza a Földre - nem tudni, ezt hogy akarták kivitelezni úgy, hogy eredetileg nem ezt tervezték - de akkor hirtelen találnak valami mikroszkopikus férgeket, úgyhogy akkor úgy tűnik, mégiscsak maradnak a Marson, mert hát ha férgek vannak, akkor már érdemes... Ennyi volt a kitalált része a történetnek, ami meg a valóságos, ma játszódó jeleneteket illeti, azok nem mutattak nekem újat, mert folyamatosan figyelem a Marsra utazással kapcsolatos fejleményeket. Amire ezek helyett számítottam és amilyen filmet vagy sorozatot még mindig hiába várok: Az emberek új civilizációt alapítani utaznak a Marsra és a bolygót emberek számára élhetővé teszik. Nem találnak rajta se szörnyeket, se mikroszkopikus életformát, mégsem érzik, hogy akkor semmi értelme ott lenniük. Néhányan nem jól viselik az életet a Marson, de azért nem okozzák egy csomó ember halálát emiatt. VR technológiával például sokat lehetne javítani az emberek kedélyállapotán, ahogy ma már ágyhoz kötött betegeken tudnak segíteni így. A számomra tetsző történet ott érne véget, hogy megszületik az első ember a Marson. Mindezt humorral fűszerezve, még a drámai részeket is, mint a The Martian - amiben egyébként senki nem hal meg, tehát anélkül is lehet érdekes egy film, hogy senki nem hal meg! Mert most ennek a Mars sorozatnak mi az üzenete? Hogy a Marsra költözni baromi veszélyes, hullani fognak az emberek, és semmi értelme az egésznek, hacsaknem találunk marsi gilisztákat. Nem ezt vártam tőle. :(