Jojóka gerince a mai témám. Sajnos családi hagyomány nálunk a gerincbántalom. Nekem felsős koromban állapítottak meg gerincferdülést, évekig jártam gyógytornára és gyógyúszásra, műanyag fűzőt is hordtam egy darabig és szanatóriumban is kezeltek. Minden bizonnyal ezeknek köszönhető, hogy sose fáj a hátam. Apukám hasonló állapotát pedig sose kezelték ki rendesen és egész életében szenved gyakori hátfájástól.

Jojókának már oviban kiszűrték, hogy gerincferdülése van és azonnal beosztották gyógytesire. Ez a suliban is folytatódott az első tanévben, aztán ennek a tanévnek egy részében is. Aztán egyszercsak, tél elején, azt az infót kaptam a suliból, hogy Jojót megvizsgálták és már nem kell neki gyógytesi. Nem tudtam mire vélni ezt. Elbeszélgettem egy anyukával, aki ugyanígy járt, a kislányát "eltanácsolták" gyógytesiről. Érdekes módon azelőtt, hogy ez megtörtént, többször is hallottunk olyan panaszt a gyerekeinktől, hogy a gyógytesi órán "hülye fiúk" szekálják őket. Lehet, hogy én értelmezem rosszul, de szerintem az történt, hogy mivel a "hülye fiúkkal" nem tudott megfelelően elbánni a tanár, inkább elküldték a mieinket, hogy ne legyen konfliktus. Eh... Aztán már az idei tavasz elején ismét kaptunk hírt gerinc ügyben, ezúttal valószínűleg normális vizsgálat volt, melynek eredménye szerint Jojó úgy áll, mint egy kérdőjel. Mármint oldalról nézve. Ezután írtam az osztályfőnökének, hogy legyen szíves Jojót a gyógytesire elküldeni, amikor az van, mert szüksége van rá. Válasz: Csak akkor járhat gyógytesire, ha ortopéd szakorvos mondja, hogy kell. Na, ettől ideges lettem! Nem azért, mert el kellett menni ortopédiára, nyilván vittem volna amúgy is, mert ezt az állapotot már ki kellett vizsgálni, hanem hogy mikor totál egyértelmű, hogy szüksége van a gyógytesire, akkor nem járhat azonnal, hanem majd ha megjártuk az ortopédiát, ahova persze csak két hónappal későbbre kaptunk időpontot.

E hónap elején az ortopédián megtekintették a görbe Jojókát és felírtak neki hevedert (a fűző enyhébb változata), amit naponta néhány órán át viselnie kell. Gyógytesire járhat most már a suliban - miután elküldtem az ortopédia leletet az osztályfőnökének - de az önmagában nem lesz elég, attól tartok. Úszás segít ezen legjobban, főleg a gyógyúszás. Ősszel vissza kell mennünk az ortopédiára, hogy megnézzék, nyáron hogy alakult a kis gerince, akkor megpróbálok felíratni neki gyógyúszást.

Alant néhány nem régi fotó Jojókáról. :) Nem én csináltam őket, hanem a tanárai küldték el nekünk szülőknek, illetve az utolsókat az ünnepelt anyukájától kaptam.

J. osztálya a szilvásváradi táborozáson
Jojót középen kell keresni a fenti képen. :)

Az idei farsangon
A továbbiak a Természettudományi Múzeumban készültek, ahol az egyik barátnője a szülinapját ünnepelte.