Megmutatom annak eredményét, hogy megpróbáltam virágokat rajzolni pasztellkrétával.

A4

A4

A4

A4

Ezeket a szánalmas próbálkozásokat azért teszem ide, mert nem vagyok én Szovjetúnió, hogy csak a sikereimről számoljak be. (Apa mesélte, hogy az űrverseny idején, a hatvanas években, a hírekben a szovjet kudarcokról sose lehetett olvasni, csak arról, ha valami sikerült nekik, míg az amerikaiak minden balul elsült próbálkozásukat is bejelentették.)

Ami az első három képet illeti, a színek teljesen mások itt a fotókon, mint a valóságban, nem tudom, hogy miért. Mindenesetre annyi biztos, hogy fogalmam sincs a színkeverésről, és azt meg kéne tanulnom. Sajnos úgy alakult az anyagi helyzetem, hogy idén mégsem fogok tudni menni élő pasztelltanfolyamra a ValdorArthoz, viszont szerintem ki fogom próbálni az online pasztelltanfolyamukat. Elég meggyőzőek az az alapján készült festmények, amiket Facebookon láttam!

Az első három kép közül csak a másodiknak csináltam meg a hátterét. Az tetszik. Meg az a leesett szirom is tetszik. Az első képen semmi se tetszik, a harmadikon a pohár egy kicsit tetszik. De úgy összességében ocsmány mind a három. :D

A negyedik úgy készült, hogy a fehér lapot először vízzel és piros pasztellkrétával befestettem. Ez nem volt rossz ötlet szerintem. Azon is tetszik a háttér meg a sárga gerbera, de a piros gerbera borzalmas. A pohár meg - bár nem annak szántam - elég absztrakt. :D

A4

Miután átmenetileg feladtam a virágokkal való próbálkozást, rajzoltam egy önarcképet - az első önarcképem - lila és fekete krétával.

Hatalmas, A3-nál is nagyobb

Aztán Jojó szerette volna, ha őt is lerajzolom, ezúttal úgy, hogy nincs mellette Dodó. Úgyhogy amikor nemrég elmentem a ValdorArthoz (most először mentem oda) egy "háromszín technika" napra, akkor ott a fentit alkottam. Egy nap alatt együltő helyemben ekkora nagy papírra max erre vagyok képes. Még legalább fél napot kéne rajta ülnöm, és akkor jó lenne, de nincs kedvem csak ezért venni otthonra pont ilyen vörös krétát és szenet.

Ennyit rólam. Jojónak is megtetszett a pasztellkréta, mert szereti az ujjával maszatolni a színeket. Jó móka is az! :) Egyik hétköznap este 8-kor így szólt: "Anya, szeretnék rajzolni egy citromot pasztellkrétával!" Milyen anya lennék, ha erre nem dobnék el mindent és futnék, hogy elé tegyem a hozzávalókat? :D

"A sugárzó citrom" by Jojó, A4

Hát nem cuki? :) Aztán még ezt mázolta:

"Drágakő" by Jojó, A4