Holnap lesz egy hete, hogy elvégeztem két kísérletet. (Egyiket se előre eltervelten.) Az első kísérlet: Mennyit tudok úszni egy hideg tóban? Ennek az eredménye már aznap kiderült, három órán keresztül. Többet nem nagyon bírtam volna, úgyhogy örülök, hogy ennyi idő alatt végre átértem a túlpartra. Az úszás előtt egyébként azt állították, hogy a víz 25-26 fokos. Ezt biztos valami pocsolyában mérték a déli parton. Mikor végre megérkeztem a balatonboglári strandra a célba, ott éreztem, hogy végre! Meleg a víz! Addig kizárt, hogy 25-26 fokos lett volna. Én meg az átlagnál fázósabb vagyok. Röviden: Nagyon szenvedtem ezalatt a kísérlet alatt.

Második kísérlet: Mennyi UV sugárzást bír ki az arcbőröm maradandó károsodás nélkül? Aki nem szeretne gusztustalanságokról olvasni, az most lapozzon.

Ennek a kísérletnek az eredményét rettegve kíváncsian vártam ezen a héten. Ma már ki merem jelenteni, hogy az eredmény: Annyit még igen, amennyit múlt vasárnap kapott. Legalábbis ami a látható károsodást illeti. Kérdés, hogy a láthatatlan károsodás mennyi... Mondjuk, ha egyszer bőrrákom lesz, az inkább attól, hogy gyerekkoromban minden nyáron szénné égtem, mert a szüleim nem ismerték a naptejet, de ez most mellékes. Hogy mégis mennyire súlyos a helyzet, az hétfő reggelre derült ki. Felduzzadt a homlokom és a szemeim alá is nőtt két vizenyős dudor. Közben az egész arcom vöröslött. Minden fotó és leírás, amiket a neten találtam, arra utalt, hogy ez másodfokú égés. (A nap első- vagy másodfokú égést tud okozni.) Aloe vera kell rá, nem szabad hagyni kiszáradni és sok vizet kell inni, ezeket olvastam. Bekentem az éppen itthon lévő testápolóval, a legcsúnyább részekre pedig aloe verás ajakbalzsamból tettem. A hátam is vöröslött, de az nem volt olyan ijesztő, mint az arcom. Nem voltak rajta hólyagok vagy ilyesmi. Persze azért azt is kenegettem. Esténként úgy hűtöttem le az arcbőröm, hogy egy tálba tettem vizet és a mélyhűtőből kivett mini jégakku zacskókat, aztán fejjel előre beleborultam visszatartott lélegzettel. Aztán kenegettem, és alvás előtt még uborkaszeletekkel a szemem alatt és a homlokomon heverésztem egy kicsit. Jojóka ezt nagyon mulatságosnak találta, hogy uborkaszeletekkel az arcomon heverek. :) Mással nem is kezeltem magam pár napig, és egyre borzalmasabban néztem ki. A munkatársaimat ijesztgettem. :) Kedd estére vastag, itt-ott sárgás, ragadós kéreggé vált az arcbőröm, amitől szerettem volna megszabadulni. Olvastam, hogy kamillatea is jó rá. Szerda reggel korábban keltem, leforráztam két kamillatea filtert, és miután langyosra hűltek, óvatosan ledörzsölgettem velük az egész arcom. Nem vicc, levedlettem az egész képem. Alatta még messze nem volt gyógyult a bőr, hát bekentem megint a testápolóval, ami biztos nem a legjobb megoldás volt. Csütörtökön egy kedves kolléganőm nekem ajándékozott egy tubus aloe vera gélt, és folytattam a kutatómunkát is, melynek eredményeképpen megtudtam, hogy Aspirint kéne szedni (gyulladáscsökkentő) és Bepanthen Plus krémet kenni a bőrömre (fertőtlenít és hámosít). A gyógyszertárban 8 szemes Aspirin Ultrát kaptam, azt beszedegetem úgy, hogy napi 3x1, már csak egy maradt. És azóta felváltva kenem egyszer aloe vera géllel, egyszer Bepanthennel naponta többször, közben hideg vízzel lemosom. Így jutottam mára oda, hogy már csak minimális pirosság látszik a homlokomon, a szemeim közt és a szemeim alatt. Ezt a kísérletet senki ne csinálja utánam! Zseniális édesapám is elvégezte néhány éve, de ő már akkor 60 év felett volt, és azóta táskásak a szemei, mert a duzzanat elmúltával a bőre nem nyerte vissza eredeti formáját. Tanulj az én káromon, és ha órákig tervezel egy tóban úszkálni, kend be magad naptejjel, még ha éppen felhős is az ég! Tudom, ez sokaknak alap, de ha esetleg valaki nem tudná... A hátam egyébként a szokásos módon alakul, most éppen úgy néz ki, mint egy ocsmány, vedlő kígyó, dehát ez várható volt. Azt is kenem aloe vera géllel, és biztos helyrejön.

Ja igen, az itt említett térdfájás bizonyult a legkisebb problémának. Egy kis Flector gél kenegetéstől szerdára elmúlt.