Miután a virágfestészetem kudarcba fulladt, megint olvastam / videókat néztem pasztellkréta témában. Azt a tanácsot találtam, hogy a színekkel kezdetben ne foglalkozzunk, viszont a value (azt hiszem, az a "tónus" magyarul) rendkívül fontos. Ha a tónust eltaláljuk, a festmény jó lesz, teljesen függetlenül a színektől. Ezt ki akartam próbálni.

Nagyon jó tanácsot találtam arra, hogyan lehet egy krétakészletet tónus szerint rendezni. Először a nyilvánvalóan sötét és világos krétákat a sor két végére kell helyezni, a többit hunyorítva megvizsgálni és azokat is sorbaállítani, ahogy jónak tűnik. És most jön a trükk! Készíteni kell a sorbaállított krétákról egy fotót, azt átváltani fekete-fehérbe, és máris látni fogjuk, hogy a képen ezúttal már csupa szürke kréta közül esetleg melyik lóg ki a sorból, melyikeket kell megcserélni.

eredeti sorrend
a fenti fekete-fehérben

tónus szerint sorban
a fenti fekete-fehérben

A virágoknál csak egyszerűbb formákra vállalkoztam ezúttal, úgyhogy egymás mellé tettem két (csorba) tálkát és azoknak a tetejére egyensúlyoztam egy kést.


Nekem tetszik. :)