Jojó kicsi élete során először van olyan, hogy ő külföldön van, én meg nem. Olyan már volt, hogy együtt voltunk, olyan is, hogy én másik országban, ő meg itt, de ilyen még nem volt.

Szombaton hazahozták nekem a Balatonról, a bőre már sötétbarna, a hajába szőke sávokat szívott a nap, és kerek mondatokban beszél angolul! Ámuldoztam. :) Alap szókincse van, de azokból kerek mondatokat tud rakni és bőszen karattyol a nagyfiúknak.

Tegnap este elkísértem őket a reptérre. Az új 100E busszal mentünk, ami a Deák Ferenc térről fejenként 900 forintért kiviszi a népet Ferihegyre. Örültek ennek a lehetőségnek, mert sokkal olcsóbb, mint a taxi és kényelmes is.

A balatoni nyaralásuk hetét nagyon tehetségesen választották ki az idei egyetlen valamirevaló hőhullám idejére, a hazaindulással viszont már kevésbé volt szerencséjük, mert ugye pont jött a vihar. Egy óra késéssel indulhattak el végül, de azt írták, hogy Jojó teljesen jól viselkedett és türelmes volt.

Azt is kitapasztaltam, milyen módon utazhat egy kiskorú gyerek a szülei nélkül külföldre. Gondoltam, hogy kellhet valami engedély, úgyhogy amikor a repjegyet vettem, megkérdeztem a British Airways alkalmazottját, hogy miféle engedély kell. Ő meg azt mondta, hogy semmi nem kell. Hát, jó. Azonban nagynénim mondta, hogy ez aggályos, az ő egyik fia egyszer a saját nagybátyjával utazott autóval Magyarországról Anglia felé, 13 éves volt, a szülei sehol, és az egyik határon kértek bizonyítékot arra, hogy milyen kapcsolat van köztük. Nem tudtak ilyet mutatni, végül elengedték őket, de jobb erre felkészülni. Ezután Facebookon írtam a Brit Nagykövetségnek, miszerint 8 éves lányom az angol nagynénimmel és unokatestvéreimmel utazna Angliába, milyen engedély kell ehhez. Készséges válasz érkezett még aznap, hogy elég egy levél, amelyet a két szülő aláír és megnevezik benne azt a személyt, akivel a gyerek utazhat. Hivatalos személy aláírása nem kell. Találtam neten ezt a kanadai minta levelet, és nagynénim egyetértett, hogy jó lesz ez. Aláírattam Jojóka apukájával és egy tanúval is. Nagynénim már az itteni reptéren a becsekkolásnál bemutatta, erre elkérték az én személyimet - ha nem lettem volna ott, nem tudom, mi lett volna - azt tanulmányozták, aztán az egész levelet lefénymásolták maguknak és az eredetit visszaadták nagynénimnek. Helyes, ne is hagyják, hogy gyerekeket lopkodjanak! Aztán bejutottak Angliába is, úgyhogy a levél bevált. :)

A lenti radarképen látszik, amint a kis pirossal jelölt repcsijük a Heathrow repülőtér felé igyekszik tegnap este. Tök jó ez az oldal!