Nem írtam tegnapelőtt meg tegnap, mert Jojó gyakran lefoglalja a laptopomat Sims 4 céljára, mióta "kiszabadult" a holiday clubból. :) Dél-Angliában vagyunk nagybátyáméknál, holnap megyünk vissza abba a városba, ahol nagynénim lakik.

Kijelenthetem, hogy Jojó alapszinten folyékonyan beszél angolul. Mikor pénteken kijöttünk a suliból, mesélte az aznap történteket magyarul, hogy kinek mit mondott a nap folyamán, én meg megkérdeztem, hogy pontosan angolul mit mondott. És akkor elmondta tökéletes angolsággal, és nekem leesett az állam megint. Erre azt mondtam neki, hogy beszéljünk onnantól kizárólag angolul, és azt mondta, miért ne. És teljesen jól elbeszélgettünk a nap további részében órákon át angolul, és most már mindig angolul beszélünk egymással is, ha vannak körülöttünk olyanok, akik nem értenek magyarul. Úgy illik. :) Nem csak egyszerűen mondatokat használ már, hanem angolos kifejezéseket is. Sőt, a szókincse is nagy, néhány szó talán az alapszintet is meghaladja. Nagybátyám is ezen ámuldozott, hogy honnan tud ilyen szavakat? Pl. mikor körbeállták a kutyusok (3 vizsla van itt), akkor azt mondta, hogy "I'm trapped!" Honnan tanulta? Minecraft témájú YouTube videókból, amiket sokat néz. Rájöttem, hogy az a sok szó és kifejezés, amiket ott hallott, már beépült a kis agyába rég, csak azért nem használta őket soha, mert ugye miért is beszélt volna otthon angolul. De itt, amikor angol emberek veszik körül, az addig passzív tudás azonnal előjön, és aktívan használ mindent, amit korábban hallott.

Nagybátyám most éppen a kutyusokat sétáltatja, kedves feleségével és Jojóval ülök itt a konyhában. Jojóka rajzol, én a laptopon, nagybátyám felesége meg a tabletjét nézegeti, közben beszélgetünk. Olyan nyugodt, gondtalan életünk van, mióta itt vagyunk Angliában, hogy szerintem nehéz lesz visszarázódni, amikor hazamegyünk.

Pénteken este indiai étteremben vacsoráztunk, ami nagybátyám szerint a legangolosabb tevékenység ebben a városban péntek esténként. :) Szombaton délelőtt én és Jojó rohantunk a tengerhez, mert ritkán látunk olyat. :) Sétáltunk, csigaházakat gyűjtöttünk, megnéztük az itteni erődöt. Az unokatesóim és nagybátyámék addig egy vintage car show-t néztek, de az minket nem annyira érdekelt. Hazajöttünk mind ebédre, utána pedig együtt mentünk sétáltatni a kutyusokat egy közeli erdőbe. Hazafelé csodás, zsíros, ecetes fish & chipset vettünk, amit az autóinkban ettünk meg egy park helyett, mert éppen esett az eső. :) De szerintem nem is lett volna az igazi az élmény egy kis eső nélkül. :)

Az unokatesóim aztán hazaautóztak, mert ma dolgoznak, de szerencsére nagybátyáméknak lazább az életük. Ők is dolgoznak persze, de nem hétfőtől péntekig reggeltől estig.

Ma egy többszáz évig a tenger alatt nyugvó hadihajó maradványát és az onnan származó tárgyakat néztük meg, ami lenyűgöző volt! Ezenkívül hajózni is mentünk. Jojónak is nagyon tetszett ez a nap. Amikor hét éve itt jártunk, még semmit se tudott értékelni ezekből, múzeumba el se vittem, mert felesleges lett volna, a hajózást meg végigordította. Most már tökéletes volt vele egy ilyen nap. :)

Direkt nem írom, hogy hol vagyunk pontosan, nem is tudom, hogy miért. Aki szeretné, kinyomozhatja. :)

Egy tegnapi kép:


Egy mai kép: