Új év van.

Nemrég vettem észre, hogy már tanévekben mérem az idő múlását, és gondolom, hogy az iskolás gyerekek szülei mind így vannak ezzel. :) Jojó ennek a harmadik tanévnek is ugyanolyan lelkesen állt neki, mint az előző kettőnek.

Nem volt kérdés, hogy újra beíratom programozásra, mert már alig várja, hogy mehessen. 23-án lesz az első óra.

A rajzolás is érdekli továbbra is, és elkezdett érdeklődni, hogyan lehet élethűbben rajzolni. Gondolom, ez részben azért van, mert én is rajzolgatok. Szerintem még nem tettem ide az első szénrajzomat, íme:

A4-es méret

Szóval megvettem neki a Valdorart online videóit, amik 7-10 éves gyerekeknek valók, és most azok alapján tanítgatom. Hát, ő még nem hajlandó fejjel lefelé állított vonalrajzot meg negatív tereket másolgatni, az biztos. :D Viszont érdekli, hogyan lehet életszerűbb, arányos arcokat rajzolni és különböző arckifejezéseket megjeleníteni, ezért most azokkal a gyakorlatokkal fogom folytatni. Én megnézem előre a videókat, aztán elmagyarázom neki, amit hallottam, aztán kinyomtatott lapokon gyakorol. Az a nagy igazság - és kicsit félek, hogy egyszer véletlen idetéved az érintett, de akkor is tény - hogy a Valdorart videókban beszélő hölgynek megalszik a szájában a tej, de szó szerint... Felnőttként is unalmas hallgatni, szóval nem csodálkoztam, mikor Jojó azt mondta, hogy ő ezt unja, nem akarja hallgatni, inkább csak rajzolni.

Nyelvtanulás: Az első szülői értekezleten megtudtam, hogy a második idegennyelvet valószínűleg 7. osztályban kezdik majd és valószínűleg a francia lesz az. Ezen nem tudok változtatni. Viszont Jojó már egy ideje emlegette a spanyolt, hogy az neki tetszik, meg akarja tanulni. (Az egyik videojátékán állítgatta egyszer a nyelveket és mikor meghallotta a spanyolt, azonnal megtetszett neki, innen jött az ötlete.) Idén (ebben a nemrég kezdődött tanévben) fogadtam mellé egy spanyoltanárt, egész pontosan egy volt kolléganőmet, aki félig kolumbiai. Hetente egyszer jön hozzánk, játékosan tanulnak. Egy év múlva lehet, hogy beíratom egy tanfolyamra, de egyelőre még nem. A kolléganőm javaslatára Duolingozni is szokott naponta, amiben az is jó, hogy az alapnyelv angol, így két nyelvet gyakorol egyszerre! A spanyolhoz annyi kapcsolódásunk van egyébként, hogy az angol unokatestvéreim édesapja chilei, ezért a fiúk angolul és spanyolul beszélnek. És nagyon jó ötletnek tartom a spanyoltanulást azért is, mert hasznos, szép és könnyű nyelv. Ha Jojó angolul és spanyolul is jól fog tudni, az nagy előnyére válik majd.

Sajnos egészségügyi problémái viszont vannak. Mármint Jojóka oldalról nézve görbe, lúdtalpa van és a lábai is dőlnek befelé. Ezeket tőlem örökölte, pontosabban én már nem vagyok ilyen görbe, mert szépen kikezeltek. Nemrég voltunk ortopédián, mert tavasszal kérték, hogy fél év múlva menjünk kontrollra. Nyáron nem lett egyenesebb a gerince sajnos, bár nem is volt ez várható szerintem. Célzott gyógytorna, lábtorna, úszás kell. Gyógytorna van a suliban, de csak heti 2x fél óra, ami kevés, ahhoz képest, én mennyit gyógytornáztam annak idején... És abban sem vagyok biztos, hogy hasznosan töltik, mert Jojó azt mondta, gyakran fogócskáznak... Úszni járni fognak megint a sulival novembertől januárig, ez jó. Az ortopéd orvostól kaptunk lábtorna gyakorlatokat, azokat és gerinctornát itthon kétnaponta kell végeztetnem vele, hogy javuljon. Azt tervezem, hogy a TRX edzőmet megkérdezem, milyen gyakorlatokat végezzen egy ekkora gyerek ilyen prolémával, mert ugye van már itthon is TRX, Jojó érdeklődve nézi, mikor nyúzom edzem vele magam, és tudom, hogy azzal is lehet gerinctornát végezni. Valószínűleg azzal szívesebben tornázna, mint egy unalmas padlón.

Röviden: Nem unatkozunk. :)

Jojóka jelenleg 25,5 kiló, 128 centi és folyamatban van a fogváltása. :)

Ma délelőtt öcsémmel és Jojóval kirándulni terveztünk, de azt a tervet elmosta az eső. Egy közeli kisvárosból indult volna a túra, ahol van öcsémnek egy kollégája, végül hozzájuk tértünk be. Ők éppen költöznek, öcsém segített nekik pakolni, én a gyerekekre vigyáztam addig. Két kislányuk van, Jojónál mindketten kisebbek. Jojó azt mondta, így még jobb volt neki ez a délelőtt, mintha kirándultunk volna. :) Most pedig már itthon vagyunk és Jojó egy barátnője itt van vendégségben, nem Bogi, bár őt is hívtuk, de ők ma nincsenek Budapesten. Így kettesben játszanak.