A novemberi játék neve: The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
Megjelenés éve: 2016 (eredeti változaté: 2011)

Amikor 2015-ben elkezdtem a Witcher 3-mal játszani és olvasgattam róla, ilyeneket olvastam: "A Witcher 3 majdnem olyan jó, mint a Skyrim!" "A Witcher 3 olyan jó, mint a Skyrim!" "A Witcher 3 jobb, mint a Skyrim!"

Mivel a Witcher 3-ba hamar beleestem - mert abba nem nehéz beleesni - persze érdekelt nagyon, hogy a Skyrim milyen lehet, de akkor még nem lehetett új generációs konzolokon játszani vele. 2016-ban azonban kiadták Xbox One-ra is és akkor eldöntöttem, hogy beszerzem.

A Skyrim az Elder Scrolls játéksorozat ötödik része, egy gondosan kidolgozott kitalált univerzum és mitológia a háttere. A környezet leginkább a középkori Európára hasonlít - ahogy a Witcher 3 is - de amúgy a történet nem a Földön játszódik.

Amikor 2011-ben eredetileg megjelent, a világ legjobb és legszebb játékának tartották sokan és biztos az is volt. Hogy jó játék, az most is igaz. A története megtöltene egy izgalmas regényt. A zenéje az egyik legnagyobb zenei mestermű, amit videojátékhoz valaha írtak. (Linkek ld. lenn.) Viszont persze fájdalmas volt nézni a grafikáját 2017-ben. Még úgy is, hogy ez az eredetihez képest fejlesztett grafika és pluszban letöltöttem hozzá grafikai modokat is. Továbbá tele van felhasználó-barátságtalan dolgokkal. A nagy térképen nincsenek utak, csak ha ahhoz is letöltesz modot, minitérkép nem létezik, a lovadat meg nem lehet hívni, és még számos ilyen, amik néha azért frusztráltak. Nyilvánvalóan elkényeztettek az újabb játékok, amikkel előtte játszottam.

Egy példa a felhasználó-barátságtalanságra:
Megvettem a lovam, örültem neki, hogy nem kell mindenhova futni, mert az sokáig tart. Egy erdőben leszálltam róla, elpáholtam valakit, aztán nem találtam a lovam. Netre fel, rákerestem erre (angolul): "hogy lehet hívni a lovat a sykrimben". A találatok meg ilyenek voltak: "lehet hívni a lovat a skyrimben?" Itt már rosszat sejtettem. Egyik válasz: "Nem lehet, ha elhagytad a lovad, meg kell keresni vagy töltsd be újra a játékot, akkor megjelenik, vagy gyorsutazz és akkor is meg szokott nekem jelenni általában, bár nem mindig. Illetve még az istállónál nézd meg, mert lehet, hogy visszament oda." :D

Oké, ilyen egy 2011-es játék, állapítottam meg. Nem tudom, hogy eredetileg mennyire találták viccesnek, akik 2011-ben játszottak vele először, de én sokat röhögtem rajta a 2017-ben kezdetlegesnek ható dolgai miatt. A figurák csúszkálnak a talajon, az egymással beszélgető szereplők még véletlenül se fordulnak egymás felé, arckifejezések nulla, a hajak annyira kidolgozottak, mint egy Lego emberkén, stb.

És akkor még nem említettem, hogy ebben a játékban annyi bug / glitch van, hogy az valami hihetetlen! És erre nem mentség, hogy 2011-es. Némelyik vicces, némelyiken túlteszi magát az ember, némelyik viszont kifejezetten idegesítő. Pl. a feleségem hosszú időre eltűnt, az esküvő után egyszerűen kisétált a templomból és azt hittem, soha többé nem látom, és ezzel nem vagyok egyedül. Vannak nálam szerencsésebbek is, de én a következőkben említett helyen se találtam meg a nőmet - én is ezt az Aela nevűt vettem el. Valaki ezt írta (angolul):

"Nekem is ugyanez volt, Aela az esküvő után eltűnt, aztán már régen feladtam, hogy valaha megtalálom, mikor egy nap a birodalmi küldetéseket csináltam, és egyszercsak megláttam Fort Amol mellett settenkedni. Beszéltem vele és megkértem, hogy költözzön a házamba, és azóta velem lakik. Úgyhogy próbáld meg, hogy elmész Fort Amolhoz, talán te is megtalálod ott."

Hát, én ott sem találtam meg ezt a ribit. :D

Aela

Viszont! Sokkal azután, hogy már feladtam, hogy valaha viszontlátom, véletlenül egy fórumon belebotlottam valakinek a tippjébe, hogy menjünk vissza a templomba, mert az ő felesége konkrétan oda ment vissza és ott találta meg. És lássatok csodát! Ott volt az én Aelám is! :D Addigra már volt házam nekem is, hazaküldtem, és most ott lakik a két örökbefogadott gyermekünkkel. Íme a gyerekszoba:


És akkor a játékbeli önmagam is megmutatom:

Adraszteia

A neve Adraszteia, a Jupiter egyik kisebb holdjáról neveztem el.

Hogy a fenti nehézségek ellenére remekül szórakoztam Skyrimben és nagyon örülök, hogy Xbox One-ra is kiadták ezt a vicces játékot, azt szerintem mondanom sem kell. :)

Zene:

Dragonborn - főcímzene
Eredeti A nyelvet ne próbáld megfejteni, hogy milyen emberi nyelv lehet, mert nem az. :) Ez a sárkányok nyelve!
Elképesztően jó feldolgozások:
Swedish Radio Symphony Orchestra
Peter Hollens + Lyndsey Stirling

The Age of Oppression - egy dal, amit fogadókban adnak elő az énekesek
Eredeti
Malukah

Képek:


Első lovam, Sügér és nyulam, Pörkölt. A nyúl egy letölthető mod. Követ mindenhova és elég sok cuccot lehet az inventoryjába pakolni, így neked több helyed marad.


Egy hangulatos jelenet.


Többedik lovam, Sügér. A játék végére háromszor vettem lovat, és egyszer kaptam egyet jutalmul, de végül az összes elkószált és gyalog fejeztem be a nagy kalandot. Jó, mi? :D Azért Sügérnek neveztem az összes lovam, mert a Witcher főszereplője meg Keszegnek nevezi el az összes lovát. :)


Cuki kép Sügérről, Pörköltről és egy pillangóról. Pörkölt a néhai valódi nyulamról kapta a nevét.

További szép képek alant. Nem ronda ez a játék amúgy tényleg, csak ma már vannak sokkal szebbek is.







És végül egy glitch a röhejes kategóriából. :D A fenyőfában is vigyorog valaki!