Tegnap volt szerencsém megnézni a legújabb Star Wars filmet, ami nagyon tetszett! Sokkal jobban, mint vártam! Amit vártam, azt arra alapoztam, hogy előtte egyenlő arányban olvastam lelkendező és elkeseredett véleményeket róla. Tehát egy megosztó film, ami egy nézőnek vagy nagyon tetszik vagy nagyon nem. Számomra az előbbi, mert megérintett. Annál, amire számítottam, sokkal mélyebb, érdekesebb, megrázóbb. Akkor is az lenne, ha nem szerepelne benne szegény Carrie Fisher és nem lenne a végén kiírva, hogy "In loving memory of our Princess." :( Néhány hónappal a halála előtt fejeződött be ennek a filmnek a forgatása. És egyébként ugyanolyan fiatalon, 60 évesen halt meg, mint szegény anyukám. A filmről spoilert nem írok, mert ki tudja, ki olvassa ezt, talán valakit zavarna.

A Star Wars filmekre mindig kíváncsi leszek, mindet meg fogom nézni, akárhányat csinálnak még. Előttük azért olvasok véleményeket, mert azokra is kíváncsi vagyok, nem azért, hogy megnézzem, a pozitív vagy a negatív vélemények vannak-e többségben és az alapján eldöntsem, kiadjak-e rá pénzt. Ilyet más filmek előtt szoktam csinálni, de a Star Wars kivétel.

1997-ben láttam először az eredeti Star Wars trilógiát, amikor az első film 20 éves volt, én meg 18. Akkor felújították és újra bemutatták őket moziban. Nem voltam már gyerek, de a meséket mindig is szerettem - nem hiába írtam annyi mesét - és a Star Wars nekem való mese volt, úgyhogy rajongó lettem. Emlékszem, hogy tévében is bemutatták legalább az elsőt, de lehet, hogy mindet a kilencvenes évek elején, és a szüleim nézték, mert hogy az egy "híres film", ennyit mondtak róla. Elkezdtem nézni, tisztán emlékszem az űrben távolba tűnő feliratra az elején, de nagyon hamar meguntam és nem néztem velük végig, inkább a testvéreimmel játszottam tovább. Ennyi emlékem van arról, amikor először láthattam volna Star Wars filmet.

Néhány éve letöltöttem az első filmet, tehát az Episode IV-et, hogy Jojó művelődjön egy kicsit. Hogy finoman fogalmazzak, nem érdekelte. :D Tehát engem se kötött le az űrhajós lövöldözés annyira gyerekkoromban, hogy végignézzem, mi a film lényege, és Jojót se. Bár valószínűleg őt később se fogja érdekelni az egész Star Wars, mert ebben az évezredben született és lesznek neki más filmes mesék, amiket szerethet. Pl. az Avatar, azt imádja, a születése évében készült, ezerszer végignézte, és ha végre lesznek folytatások, abból még lehet neki olyan filmsorozat, amit egész életében szeret.

Azon gondolkozok még, mióta láttam ezt a megosztó filmet, hogy ugyanúgy nincsenek jó és rossz filmek, ahogy mondjuk nincsenek szép és ronda színek se. Népszerű filmek / színek vannak, de lesz, akinek az nem tetszik. Fura filmek / színek is vannak, de lesznek, akiknek az tetszik. Ennek pedig az az oka, hogy minden néző a saját szemüvegén keresztül nézi (akkor is ha nem 3D-s, haha) a filmet, tehát a saját életének keretébe helyezi, a saját korábbi élményei és tapasztalatai határozzák meg, hogy a film milyen hatással van rá. Emiatt egyébként nem is szoktam olyanokat írni, hogy "ez a film szar", ha például valaki ajánl egyet, megnézem és egyáltalán semmi jót nem találtam benne. Attól a film nem szar, hanem nekem nem tetszett és ennyi. Ami pedig tetszik, az azért tetszik, mert megérint, mert valami okból pont belőlem, pont akkor, amikor nézem, olyan érzelmeket és gondolatokat hoz elő, amikre szükségem van.

Tegnap nekem nagyon jólesett az Episode VIII-at nézni és még ma is azon gondolkodom, tehát számomra nagyon jó film volt. :)