Egyre több értéket fedezek fel az új munkámban! Februárig olyan helyen dolgoztam, ahol nem találkoztam törökökkel és szlovákokkal, most pedig ilyen országokból jött munkatársaim is vannak és tanulok tőlük és rácsodálkozok dolgokra és szomorkodok miattuk, de mindez hozzátesz az életemhez valamit...

Az egyik szlovák lány kijelentette, hogy ő mostantól nem hajlandó csehül beszélni... Kihívás volt megmagyarázni neki, hogy nem azért kérem meg a csehekkel való munkára, mert bántani akarom, hanem mert először is a jelentkezésében saját maga írta, hogy tud csehül, másrészről éppen aznap senki nem volt benn betegség és szabi miatt, aki meg tudta volna értetni magát csehekkel, csak ő... Ráadásul pont múlt héten lépett ki egy másik szlovák emberke, úgyhogy lesz még szükség ennek a lánynak a segítségére, még akkor is, ha ő igazából szlovák... Hozzáteszem, ő az egyetlen szlovák, aki nálunk most ekkora problémát csinál ebből, de ez érzékeny téma neki, ezért óvatosan kell megközelíteni...

Aztán a törökök... Írtam már ilyesmit más országokkal kapcsolatban, de Törökországról is azt lehet elmondani, hogy Magyarország a mennyország hozzá képest! Van egy szerencsétlen török apuka a csapatomban, a felesége is török, a kisfiuk pedig súlyos betegen koraszülötten érkezett. Itt született és csak egy ártatlan kisbaba, mégsem kaphat magyar papírokat, mert a szüleit a török állam, a saját hazájuk kiutálta, mert felléptek a kormányuk ellen. Most oda se mehetnek vissza meg itt se kapnak segítséget, és a kisbaba nem kaphat magyar TAJ kártyát, mert mindkét szülője török állampolgár. Milliókba kerülő műtéteken esett már át a baba, és most úgy néz ki, életben marad. Megkérdeztem a HR-t, mit tudnak javasolni, és ajánlottak egy céget, ami azzal foglalkozik, hogy hasonló nehéz helyzetben lévő embereknek jogi segítséget nyújt a letelepedéshez. Egy ilyen ügyvéddel fog most beszélni ez a török munkatársam, és bár ez több százezer forintba fog kerülni, ha tényleg segítenek, akkor megéri, mert akkor a műtéteket nem kell kifizetniük...

Szóval hozzájuk képest semmi bajom, köszönöm! Sőt, még egy jó meglepetés ért a munkámmal kapcsolatban, amikor megkaptam a márciusi fizut. Tudtam, hogy emelték, de még annál is több érkezett. Mikor megkérdeztem, miért, azt a választ kaptam, hogy itt egy állandó bónusz is jár mostantól minden hónapban.

Ha panaszkodok, szóljatok rám...