Lesérültem edzésen. :(

Ami azért is szomorú, mert pontosan azért választottam kb. 6 éve a TRX-et, mert saját súllyal, súlyzók nélkül szokás edzeni vele, így nem lehet megsérülni.

Eredetileg időpont és helyszín alapján választottam ki, hogy hová járjak TRX-re, aztán lett egy kedvenc edzőm, őt követtem is, amikor másik helyszínre váltott, mert az sem volt rossz helyen. Igen ám, de egy idő után megszűntek a reggeli edzések és már csak délután lehetett menni. Én meg reggel szeretek edzeni, munka és reggelizés előtt, az esik jól és a napomba is az fér bele legjobban. Az edző azzal magyarázta a változást, hogy kénytelen volt állást vállalni valahol, és csak azután tud edzést tartani. Jobb híján jártam a munka utáni edzésekre, de azok időpontjai is kezdtek egyre későbbre tolódni, végül este fél 8-ra, ami már teljesen vállalhatatlan nekem. Azon kívül, hogy abban az időpontban már semmi erőm edzeni, az is rossz lenne, hogy Jojó addig tökegyedül lenne otthon vagy Krisztának kéne csak azért odamennie, hogy őrizze.

Nekiálltam reggeli edzést keresni és végül sikerült egy nagy edzőterem láncnál. Ez is jó helyen van és van olyan TRX óra is, amire el tudok menni a reggel 8-as munkakezdés előtt, és olyan óra is van, konkrétan gerinctorna, ami pont megelőzi a 9:30-as munkakezdésemet. (Hetente felváltva kezdek 8-kor vagy 9:30-kor.)

Múlt hét kedden elmentem egy TRX köredzés nevű órára, ahol arra számítottam, hogy gyors egymásutánban sokféle gyakorlat lesz TRX-en és azokból néhány kör. Ehelyett gyors egymásutánban volt sokféle súlyzós gyakorlat és köztük elvétve a TRX-et is használtuk. Annyi eszem volt, hogy kis súlyokat válasszak, de így is kemény volt. Végigcsináltam, nem is éreztem semmi negatív hatását egészen múlt hét csütörtökig.

Aznap éreztem, hogy fájdogál a jobb lábam. Pontosabban nehezem tudtam megfogalmazni, mi fáj, de a járás kicsit kellemetlen volt, mert a jobb lágyék részen fájdalmat éreztem. Nem volt vészes fájdalom, azt tudtam, hogy az edzéstől van, de azt hittem, csak izomláz-féle és majd elmúlik.

A fájdalom azonban csak erősödött, pénteken délutánra már erősen sántítottam, aznap estére már állás közben is sajgott az a rész. Flector géllel és Algopyrinnel kezdtem kezelni, de ezek teljesen hatástalannak bizonyultak. Éjjel is fájt, nehezen aludtam el és felébredtem hajnalban arra, hogy sajog.

Szombaton szerencsére nem kellett sehova mennem, de nem is tudtam volna. Borzasztó fájdalmas volt járni, csak vonszoltam magam a lakásban. Neten kutakodtam és arra jutottam, hogy begyulladt a forgóm és jegelés meg ibuprofen fog segíteni. Kriszta hozott Algoflex Fortet és a mélyhűtőből előszedett kis jégakkukat.

Innentől végre javulásnak indultam. Vasárnap is csak otthon tevékenykedtem, legjobban az fájt, ha be kellett húzni magam felé a jobb lábam tehát pl. öltözésnél. Jojóka húzott a jobb lábamra zoknit. :) Nevettem is, hogy már itt tartunk, hány de hány zoknit húztam az ő kicsi lábára, és most fordult a kocka. :)

Hétfőn elég lassan ugyan, de bebotorkáltam munkába. Aznap is szedtem az Algoflexet. Magam felé húzni a jobb lábam még mindig nagyon fájt.

Kedden, egy héttel a sérülésem után, már egész gyorsan tudtam járni, aznap már nem szedtem gyógyszert.

Ma, szerdán, már majdnem normálisan járok, de még mindig érzem, hogy nem gyógyultam meg tökéletesen.

Remélem, hogy jövő hétre már semmi bajom nem lesz és mehetek edzeni, de az biztos, hogy a TRX köredzést hanyagolom innentől. Visszagondolva egyértelmű, hogy akkor sérültem le, amikor kettlebellel kellett guggolni, én olyat sose csináltam azelőtt, nehéz volt, megerőltettem magam. Passz, hogy miért csak a jobb felem sérült meg, de ezek szerint elég hülyén csináltam valamit. :/ Az edző kérdezte egyébként óra előtt, hogy csináltam-e már ilyen edzést, én meg mondtam, hogy igen, de ez félreértés volt, mert ő arra gondolt, hogy sokféle súlyzós köredzés, én meg arra, hogy TRX.

Ha végre megszabadulok ettől a fájdalomtól egészen, akkor ezentúl sima TRX edzésre fogok menni a korai kezdős hetemen és gerinctornára a későn kezdős hetemen.