Ma abban a különleges élményben volt részem, hogy lovagolhattam egy órát egy csodaszép, fekete lovacskán, akinek Tóbiás a neve. :) Krisztának van egy lovasoktató ismerőse és elvitt hozzá egy kezdő lovagló órára csak úgy meglepetésből. <3 Tudta, hogy nagyon szerettem volna kipróbálni, ez a RDR2 hatása, ami egy vadnyugati témájú játék, nemrég fejeztem be. A lovakkal való kapcsolat fontos benne, meg lehet szelidíteni vad lovakat, nevet adni nekik, gondozni őket... Azóta álmodoztam arról, hogy felpattanhassak a nyeregbe.

Aztán egyik nap mondta Kriszta, hogy megkérdezte az ismerősét és ma mehettünk! Megkaptam az első leckét lovaglásból. :) Első feladat: megpucolni a lovat. Ez jóval nagyobb munka, mint megpucolni két macskát, nekem ugyebár csak abban van részem napi szinten. A ló hatalmas és porzik a szőre, de nagyon szereti, ha simogatják, úgyhogy ez jó módszer arra, hogy megkedveljen. Mikor a lovacska már fénylik, akkor lehet felnyergelni és felpattanni a nyeregbe, ami büszkén mondhatom, egész jól ment, pedig elég magasra kell fellendülni. Először is elmondta az oktató, milyen a helyes lábtartás és testtartás és közben lépésben vezette körbe-körbe Tóbiást. Olyan feladatok voltak még, amik elősegítik, hogy ne kapaszkodjuk kézzel a nyeregbe, hiszen a cél az, hogy lábbal tartsuk magunkat a ló hátán. Ehhez ki kellett próbálnom olyanokat, hogy oldalra tartottam a két karom, előrehajolva átöleltem a ló nyakát, hátrafordulva megpaskoltam a popóját (ezt dicséretnek értelmezi), jobb kézzel megérintettem a bal lábfejem, végül megfordultam a nyeregben és egy darabig fordítva ültem a lovon. :D Utóbbiak kicsit ijesztőek menet közben, de amit kért az oktató, azt megcsináltam és még le se pottyantam. :) Ezután jött az ügetés és végül az, hogy "szőrén" (nyereg nélkül) is megüljem. Az egyórás munkájáért Tóbiás azt kapta jutalmul, hogy az oktató levett róla mindent és szabadon belehempereghetett a homokba, amit nagyon szeret. :) Utána megint lepucoltam és végül almákat kapott, amiket nagy élvezettel habzsolt be. :)