Egy ideje már nem írtam arról, hogy próbálok megtanulni rajzolni / pasztellkrétákkal bánni. Ezután a rajz után a tavaly őszi hónapok alatt mindenféle sikertelen próbálkozásom volt akvarellceruzákkal meg pasztellkrétával. Kriszta tudná megmondani, mennyit nyűglődtem emiatt. Szánalmas dolgokat alkottam és el is ment a kedvem az egésztől. Nem mintha a korábbiak annyira jók lettek volna, de nem zavarna, hogy azok bénák, ha éreztem volna fejlődést magamban.

Sokat agyaltam, hogyan tovább, végül meghoztam 2 döntést. Szakítok a "jobb agyféltekés módszerre" alapuló iskolákkal, abba is hagytam ezek követését Facebookon, Instán, stb. Nem felejtem el, hogy mit köszönhetek nekik, mert nélkülük sose jöttem volna rá, mekkora élmény nekem a rajzolás, de nem segítenek továbbfejlődni.

Évek óta követem két pasztellfestő munkásságát a neten, már itt írtam róluk. Gail Sibley valamikor tavaly csinált egy online tanfolyamot, amit boldogan kipróbáltam volna, de több mint 80 ezer forint, és nem volt kedvem annyit áldozni rá. Egyébként is Karen Margulis festményei azok, amiktől mindig nyáladzok, mert olyan szépek. :D Tudtam, hogy neki meg van egy Patreon oldala kb. egy éve, de sose néztem meg, mennyibe kerül, mert biztos voltam benne, hogy drágának fogom tartani a havidíjat. Tavaly év végén végül kíváncsiságból megnéztem, mert nem volt jobb ötletem, mit csináljak. Kiderült, hogy kevesebb, mint 2500 forint / hó! És ez a "silver tier", a kisebb támogatói szint még ennyibe se kerül! Azonnal befizettem magam a magasabb szintre és azóta el vagyok árasztva a néni videóival, felbecsülhetetlen értékű tanácsaival és tapasztalataival.

Innentől már csak az "alig van időm bármire" probléma akadályoz a festegetésben, de megoldom, hogy valamennyi legyen rá. :)

A néni videója alapján festettem ezt a kis hóembert itthon vásárolt mixed media papírra.

A5 méret
Ezt a fát ugyanolyan papírra, mint a hóembert.

A5 méret
Fellelkesültem és rendeltem olyan pasztellpapírt (UART), ami a néni kedvence. Nem volt olcsó, de nagyon ki akartam már próbálni, a német Amazonról sikerült beszerezni. A lenti kép olyan papírra készült.

9x6 in
Aztán festettem egy nagyobb képet szintén a néni videója alapján.

9x12 in
Ezeket még mindig a közepes minőségű krétáimmal csinálom. Majd egyszer beruházok drága krétákra is. Ami a néni kedvence, azt elég lehetetlen beszerezni Európában, de létezik jóféle német kréta is, olyat fogok venni majd egyszer.