9x12 in

Ezt a képet úgy csináltam, hogy megpróbáltam lemásolni Karen Margulis egyik festményét. Nem volt hozzá videó, tehát csak a fotó alapján próbáltam kitalálni, hogy hova milyen színeket milyen sorrendben kéne feltenni. Nemrég sikerült szereznem egy 50 darabos készletet az Európában kapható egyik legjobb pasztellkrétából, ami a német gyártmányú Schmincke. Ehhez a képhez olyanokat is használtam, meg Pannonpasztell krétákat is meg (az aláfestéshez) olyan kemény krétákat, amiket még a Művészházban kaptunk a tanfolyamon. Én úgy értékelném ezt, hogy vállalható. Az ég meg a hegység tetszik, a közeli fák szerintem tűrhetőek, a víz meg a távoli fák nem igazán tetszenek, de nem tudom, mitől lennének jobbak. Ami az impresszionista fűcsomókat illeti, azokról meg azt kell tudni, hogy a félkemény Pannonpasztell krétákkal volam kénytelen csinálni őket, mert bár 50 darabos a Schmincke készletem, a Pannonpasztell meg 48, mégis előbbiben van egy darab élénk zöld kréta, utóbbiban meg négyféle. Nem tudom, mi alapján válogatják össze a színárnyalatokat az ilyen készletekben, de ez van. Ettől függetlenül nagyon boldog vagyok a Schmincke krétáimmal, mert rengeteg csodás és hasznos árnyalat van köztük és mind krémesen puha. :) Egyesével is lehet rendelni belőlük, úgyhogy most rendeltem néhány féle élénk zöldet, hogy majd olyanok is legyenek. Azokkal könnyebben fogok tudni olyan nyomokat hagyni a papíron, amilyeneket szeretnék, mert nem kell őket úgy odapasszírozni, hogy fogjanak a több réteg kréta fölött, mint ezeket a félkeményeket.

Linkelem Karen Margulis egy másik festményét, amiken vannak fenyőfák, hogy megmutassam, mi az a lazaság, amire törekszem, de még nem sikerült elérnem. (Azt nem tudom megmutatni, amiről a fentit másoltam, mert fizetős Patreon posztban van.)

Klikk ide. A távolban álló maszatok egyértelműen fenyőfák. Imádom őket!