Nemrég újranyílt a nagykörúti VR Vidámpark és kedvezményesen árulták a jegyeket, ezért úgy döntöttünk Krisztával, hogy most jött el az ideje kipróbálni. Tegnap két játékot próbáltunk ki, a dinósat és az Assassin's Creed-et. Előbbit ketten (és többen is) egyszerre lehet játszani, utóbbi egyszemélyes, ezért egymás után mentünk végig rajta. A dinósat egy hátunkra szerelt Zotac VR gép működteti, utóbbit a Tritech cég VR Maze nevű dobozában mászkálva lehet játszani és HTC Vive platformon fut. Kb. 15 percnél egyik se hosszabb, de szerintünk annyi pénzt bőven megértek az élmények, amennyit most kérnek értük.

Ez volt az első "mászkálós" VR élményünk, úgyhogy szórakoztató volt. Hogy hiperrealisztikus lenne (ahogy azt hirdetik), azt nem mondanám. Itthon egy PS4 Pro-n játszunk és egy 2013-as évjáratú lapostévén, ami még 4K-t se tud, mégis összehasonlíthatatlanul élethűbb a videojátékaink grafikája, mint ezekben a VR játékokban.

Ugyanakkor nagyon érdekes megfigyelni azt, hogy az ilyen szemünk elé szerelt szerkezetek, amik teljesen kizárják a körülöttünk lévő valóságot és elénk vetítenek valami mást, mennyire könnyedén becsapják az agyunkat. Hiába tudjuk az eszünkkel, hogy nincs alattunk Grand Canyon méretű szakadék és nem ugrottunk le egy épület tetejéről egy halom virágsziromba, az érzékszerveink mindent elhisznek, amit látnak. Rendesen megszédültem, amikor "földet értem," miközben valójában végig álltam a talajon. Erre nem számítottam!

Körülnéztünk a VR Vidámparkban alaposan és vannak még ígéretes játékok, úgyhogy valószínűleg vissza fogunk térni mást is kipróbálni. Például még ezeken gondolkozok, hogy kipróbáljam:

Dark Side of Anubis
Groove Guardians
Zombyte - Bár ettől kicsit tartok, mert az eddigi egyetlen zombis videojátéknak, amit végigjátszottam (The Last of Us), olyan hatása volt rám, hogy hetekig csak égő lámpánál mertem elaludni. :)

Szintén szívesen kipróbálnám a hullámvasút szimulátor széket meg egy olyan játékot, amiben "futni" is lehet - valójában egyhelyben kell csúszkálni egy nagy tányéron egy speckó cipőben, miközben az ember a derekánál fogva oda van kötve a szerkezethez. De ahogy elnéztem az ilyennel játszókat, totál elhitték, hogy rohannak valami számunkra láthatatlan ellenség után / elől!

Aki szeret vezetni, annak ajánlanám kipróbálni a hidraulikus autószimulátort és a futurisztikus motort, de ezek engem nem érdekelnek.

Nagyon várom, hogy tovább fejlődjön ez a technológia, hogy olcsóbb és jobb legyen, mint amilyen most, és itthon is lehessen tényleg élethű és teljes értékű videojátékokat játszani virtuális valóságban.

A VR Vidámparkban ilyen mókás fotókat lehet készíteni egymásról: