A hatodikos Jojóról írok ma. Szeretne hatosztályos gimnáziumba menni jövőre, ezért amennyire tőle telik, igyekszik. Nehéz ez neki, mert figyelmetlen és szétszórt, pedig elég okos. Még nem tudom, hogy sikerül-e bejutnia egy jó gimibe jövőre, de én már attól is nagyon büszke vagyok rá, hogy megpróbálja. Felvételi előkészítőre jár minden pénteken suli után, ami este 7-ig tart. Magyar és matek feladatokat oldanak meg, olyanokat, amikre a januári központi felvételin számítani lehet. Nehezek a feladatok, bőven van mit fejlődnie addig.

Sajnos a Spanyol Intézet gyerektanfolyama, ahová ötödikben járt, nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Nem tudom, hogy a felnőtt tanfolyamok milyenek ott, de amire Jojó járt, szervezetlen volt és nem hatékony. Ezért ebben a tanévben nem jár oda, hanem kerestem neki egy tanárt a Verblingen. Ez úgy ment, hogy gondosan kiválasztottam négy tanárt, akik jónak tűntek, és az ő bemutatkozó videóikat megmutattam Jojónak. Közülük választotta ki Jojó azt a 39 éves spanyol tanárnőt, aki egyébként Marokkóban él és tanít egy ottani gimnáziumban. Az Internet csodája, ugye… :) Nagyon lelkesen beszélt Jojó az első óra után a tanárnőről és ő is áradozott Jojóról, hogy milyen aranyos és okos lányom van, szóval talán ez a spanyoltanulási módszer be fog válni. :)

Ami a harmadik idei különórát illeti, a programozás lenne az, csakhogy a Funside-nál már kijárta, amit lehetett. Azt írták, elegendő érdeklődő esetén szerveznek legkorábban októbertől egy online tanfolyamot, ami Minecrafttal és Python programozással foglalkozna. Jeleztem az érdeklődésünket és szeptember végén rá fogok kérdezni, mi lesz. Ha mégsem lesz ott ilyen tanfolyam, keresek egy másik programozósulit neki, talán visszatérünk a Logiscoolba, ha ott van haladó tanfolyam. Továbbra is kitart amellett, hogy programozó lesz, ha felnő.

Az én “wonderful daughter”-em - ahogy a spanyol nő írta. :))

Jojóka jelenleg 36 kg és 148 cm.