Az idei vakáció első teljes hete van, Jojó Dodóval és apáikkal tölti ezt a hetet. A bizonyítványosztás Jojó sulijában pénteken reggel lesz, oda még nem tudom, hogy mennek-e, rájuk bíztam a döntést. Sok értelme a bizonyítvány átvételének nincs, mert neten úgyis meg lehet majd nézni a jegyeket. Viszont Jojó mondta, hogy szívesen találkozna még egyszer az osztálytársaival.

Várhatóan jó bizonyítványa lesz Jojónak, még ha nem is tökéletes. :)

Jojó pénteken hazajön és jövő héten egy színjátszó napközis táborba fog járni. Kriszta ismeri az egyik drámatanárt, aki abban a kulturális műhelyben tanít, ahol a tábor lesz, ő ajánlotta. Ráadásul sétatávra van innen, ahol lakunk, így jó ötletnek tűnt arra, hogy Jojó vakációjának egyik hetét lefedjük vele. Jojó persze nagyon várja, neki való az ilyesmi. :) Már tavaly is ment volna, de akkor a vírushelyzet miatt elhalasztották egy olyan hétre, amikor nem tudott menni.

Jojónak épp az imént rendeltem egy Wacom Intuos M típusú digitális rajztáblát. Nagy lesz az öröme, amikor megkapja! :) Tudja, hogy fog kapni, igazából ez része az előző karácsony és előző szülinapja ajándékainak. Tőlem és mindenkitől pénzt kért ezekre az alkalmakra, hogy VR szemüvegre gyűjtsön. Tavaly, amikor húgomék nálunk jártak, hozták a VR szemüvegüket, és Jojó utána nagyon akart egyet, és akkor mondtam, hogy gyűjtse rá össze a pénzt, akkor veszek a tanév végén. De aztán azóta letett a VR szemüvegről - szerintem helyesen - és helyette ezt a sokkal hasznosabb és értelmesebb ajándékot választotta. Ráadásul még pénze is maradt!

Jojó az idei nyáron sem fog unatkozni, ettől sosem kell félteni. Amikor nem rajzol, fest, nyaral, táborozik vagy videojátékot játszik, akkor olvasnia kell. Három kötelező olvasmányt kapott, egyik A kőszívű ember fiai (ezt már elkezdte és nem tetszik neki, de mit tehetünk? kötelező...), másik a Szent Péter esernyője, harmadik egy választható angol nyelvű könyv kell legyen. Utóbbira a The Old Man and the Sea-t javasoltam neki, én is kb. ennyi idősen olvastam először - persze én magyarul! De ha követni fogja tudni a történetet, akkor szerintem tetszeni fog neki. Ha kiderül, hogy még nem elég nagy az angol szókincse hozzá, akkor majd választunk mást.

Ezeken kívül egy kis spanyol könnyített olvasmányt is beszereztem neki, ami Zorroról szól. Egyelőre lelkesen dolgoz fel belőle minden nap egy oldalt és mellette még Duolingozik is, hogy ne felejtse el nyáron, amit eddig spanyolul tanult. Imádja a spanyol nőt, akitől a Verblingen tanult az elmúlt tanévben, és büszkén szokta mesélni, hogy már milyen igeidőket megismert és hogy el tudja ragozni az igéket! Valószínűleg a következő tanévben is fog órákat venni ettől a tanárnőtől.