Három nap szabim maradt erre az évre, azokat most veszem ki, ezen a héten csak hétfőn és kedden dolgoztam. Jövő hétfő még ünnep, így van 6 napom élni az életem. :) Múlt éjjel először vállaltam, hogy Rikihez én keltem úgy, hogy Kriszta nem kelt fel hozzá. Riki ugyanis már megérett arra, hogy ne egyen többször egy éjjel, csak kora reggel. 5 körül szokott megéhezni, miután este fél 9 körül befejezi a vacsoráját (anyatej). Azt onnan lehet tudni, hogy éhes, hogy hangosan sír és nem nyugszik meg, amíg nem kap enni. A két időpont között azonban általában 2-3 alkalommal felébred, nem sír, viszont nyekereg, vergődik, és szinte sose alszik magától vissza, csak ha cumit teszünk a szájába, ott tartjuk, mert különben kiejti, és közben a kiságyba teszünk egy telefont, amin valami SSSSSHHHH hang szól végtelenítve a Spotify-ról. Igen, Krisztának ez a módszer vált be. :) Úgy van vele, hogy egyszer majdcsak rájön a fiacskája, hogyan kell egyedül elaludni, addig meg ezt kell csinálni. Mondtam neki, hogy ezt én is meg tudom csinálni, hiszen szoptatni már nem kell ilyen alkalmakkor, és mivel ma nem dolgoztam, kipróbáltuk múlt éjjel. Így esett, hogy Kriszta múlt éjjel 6 órát aludt egyvégtében, ami rekord neki, mióta Riki megszületett. Alhatott volna többet is, de amúgy neki sincs valami jó alvókája, még ilyen kialvatlanul is nehezen alszik el. Igazából nincs is min csodálkoznunk Riki nemalvásával kapcsolatban. :) Ma aludni fogok éjjel, holnap megint átvállalom majd az éjszakai műszakot, stb., amíg a szabim tart.

Jojókámnak ma volt utoljára suli idén, illetve ma már csak az osztálykarácsonyra kellett bemenni. Legközelebb január 9-én lesz suli, ez most egy ilyen extra hosszú téli szünet az energiaválság miatt. Hétvégéig itthon van, aztán apjáékhoz megy. Néhány napra Berlinbe utaznak alvós vonattal, mert Dodó azt kérte karácsonyra. Jó dolguk lesz szerintem. :) Még akkor is, ha az alvós vonat borzasztó kényelmetlen, de biztos nagy kaland lesz. Jojó egyáltalán nem emlékszik arra, amikor 3 éves korában alvós vonattal utaztunk Svájcba, ezt a videót úgy nézte a minap, mintha valaki mást látna. Erre az idei útra már biztos mindig emlékezni fog. Holnap még vár ránk egy nagy feladat, össze kell írnunk egy listát szóba jöhető középiskolákról, ahová január végén majd jelentkezni fog. Nézegettem már persze őket korábban, de muszáj együtt is leülnöm vele, hogy megbeszéljük és rangsoroljuk a lehetőségeket, mert a jelentkezési lapon is sorrendbe kell majd tenni őket. Pénteken délután tervezzük megnézni az Avatar 2-t kettesben. :) Már sok éve arra számítottam, hogy ha vééégre elkészül ez a folytatás, aminek az első része Jojóval egyidős, akkor azt már vele fogom nézni, és tényleg. :) Krisztával majd néhány nappal utána lesz módom menni ugyanerre a filmre, neki még alkalmazkodnia kell ahhoz, hogy csecsemőjétől mikor szabadítja meg az édesapája. :) Az alapján, amiket a filmről olvastam, nem hiszem, hogy problémám lesz azzal, hogy kétszer "kell" megnéznem.

Ami a karácsonyt illeti, 24-én késői ebédet fogunk csapni itthon hármasban az ünnep tiszteletére. Aznap Riki csak délelőtt lesz itthon, délutánra apukái elviszik saját karácsonyozásukra rokonokhoz, este pedig fürdetésre hozzák vissza. 25-én Kriszta családjához megyünk Rikistül. Alig 4 hónapos lesz Riki élete első karácsonyán és máris megkezdjük kiképzését a rokonlátogatós, hangos karácsonyozásokra. Így járt "szegény" gyerek. :)