Tegnap olyan koncerten voltam, ahol egy szimfonikus zenekar (pontosan a Budafoki Dohnányi Zenekar) videojáték zenéket adott elő. Ilyen Magyarországon most először volt, de nagyon remélem, hogy nem utoljára! Nagyon szívesen mennék még, Kriszta pedig nem tudott jönni, mert nála volt Riki, pedig amúgy jött volna, és biztos, hogy neki is nagyon tetszett volna. Imádja a szimfonikus zenét. Filmzene koncerten már voltunk együtt és az is jó volt, de rám egy jó videojáték még egy jó filmnél is nagyobb hatással van - itt írtam róla, hogy miért - ezért egy ilyen koncertre elmenni már azóta szerettem volna, hogy megtudtam, hogy van ilyen. Évek óta irigykedve lestem a YouTube-on hasonló koncerteken készült felvételeket, ahol külföldi zenekarok, mondjuk a Londoni Filharmonikus Zenekar, videojáték zenét adtak elő. Arra gondoltam, hogy bárcsak én is láthatnék és hallhatnék egyszer ilyet, de borzalmas drága lett volna csak emiatt elutazni Londonba, Németországba, de akár csak Bécsbe is. A szállás, utazás, koncertjegy, mindennel együtt... inkább letettem róla. És aztán egyszercsak ez a profi magyar zenekar is úgy döntött, hogy csinál ilyen koncertet! A karmester, Hollerung Gábor, egy irtó vicces és cuki bácsi, azonkívül, hogy óriási tehetség. Bevallotta, hogy ő legfeljebb Bubble Breaker-t játszik az iPhone-ján, úgyhogy nagy kutatómunka és felkészülés előzte meg a koncertet. Zseniális volt az egész. Nem csak olyan zenéket adtak elő, amik eleve szimfonikus zenekarra íródtak, de még a Super Mario Brothers meg az Angry Birds meg a Tetris zenéjéből is mesterművet csináltak! Ez az előadás még a külföldieknél is jobb volt, mert táncosok is szerepeltek benne.

Valaki feltett YouTube-ra pár felvételt, amiket tegnap csinált. Linkelek néhányat, mert szeretem visszanézni őket, hogy újraéljem az élményt. Linkelem az eredetiket is, arra az esetre, he eltűnnének a felvételek.

Skyrim - Az énekesnő Fellegi Anna, szerintem gyönyörűen énekel, szépséges az angol kiejtése, és őt is, ahogy minden más énekest, aki hajlandó volt megtanulni a sárkányok nyelvén írt szöveget, nagyon tisztelem ezért. :) Az eredetik: 1 | 2.

Civilisation IV: Baba Yetu - A szöveg a Miatyánk szövege szuahéliül. Megfogadtam Hollerung bácsi tanácsát és meghallgattam afrikaiak előadásában is. Nem hiszem, hogy ennél szebb előadása létezik! Eredeti.

A zseniális Tetris feldolgozás. Az eredeti, amit egyébként egy orosz népdal ihletett.

A koncert alatt még azon ámuldoztam magamban, hogy mikre vagyunk képesek mi, emberek. Legalábbis azok közülünk, akik ennyire tehetségesek valamiben, mint azok a zenészek, énekesek és táncosok, akiket volt szerencsém látni tegnap. Igazából ez a témája ennek a videónak is, amit már linkeltem az előbb. Mire képes az emberiség, ha elegendő évezred telik el...