Jojó múlt héten rajztáborba járt, de 5 helyett csak 3 napig, mert csütörtök reggelre rejtélyes okból belázasodott. Erős torokfájása és közepesen magas (38,7 volt a legmagasabb) láza volt pár napig, ami pihenés, teázás és könnyű ételek fogyasztása mellett magától elmúlt. Nekünk többieknek körülötte semmi bajunk nem lett. Állítólag kering most valami nyári influenza, ezt egy jelenleg lázas gyerekkel rendelkező kolléganőmtől hallottam ma. Na, de mint itt írtam, vasárnapra már teljesen jól volt Jojó és jött velünk a Balatonhoz. Ezen a héten is itthon van, de tábor most nincs. Segít Krisztának Rikivel, sétálni és játszóterezni mennek, házimunkát csinálnak. Pénteken megy majd apjáékhoz 2 hétre.

A rajztáborban többek között a lenti képeket alkotta. Tehát klasszikus rajzolós feladatokat kaptak, eléjük rajtak különféle köcsögöket, gyümölcsöket, rongyokat, meg koponyákat, hogy azokat rajzolják le, ahogy tudják. Amit Jojó csinált, bár nem tökéletes, szerintem baromi jó ahhoz képest, hogy igazából sose tanulta, hogyan kell ezt csinálni. És nem csak szerintem. A tanáruk, Márk Éva grafikus / festőművész (akiről itt van egy kis leírás) azt írta róla, hogy "különlegesen jól csinálja a dolgait, bármelyik művészeti iskola örülne a jelentkezésének." Bár Jojó (egyelőre?) nem tervez művészeti iskolába járni, ezt mindenesetre jó tudni. :) Pénteken, amikor Jojó még lázas volt, személyesen is találkoztam a hölggyel, hogy átvegyem Jojó rajzait, és akkor azt mondta, hogy nagyon örül, hogy megismerhetett egy ilyen tehetséget! :O Kérdezte, hogy nem akarna-e nála tanulni Jojó, mire mondtam, hogy meg kell ezt beszélnem vele, ősztől középiskolába megy és még nem tudni, hogyan lesz az órarend, mire lesz ideje, stb. Azt mondta, hogy az elmulasztott tábornapokra tekintettel vehetne tőle ingyen órákat, négy alkalmat összesen, ami ha jól értettem, egy hónap alatt 4 estét jelentene. Megköszöntem és mondtam, hogy ősszel megkeresem ezzel kapcsolatban, ha minden kialakult már. Itthon Jojónak meséltem mindezt és nagyon örült. Meglátjuk, mit hoz az ősz...

Egyébként Jojó egyik dédanyja festőművész volt.