Jojó már túl van középiskolás élete első teljes hetén, az előző hét volt az. Nagyon lelkes eddig, én meg reménykedek, hogy nem fárad el túl hamar és nem fogy el a lendülete idő előtt. :) Jegyeket mondjuk még nem kapott, az nem tudom, milyen lesz, de eddig minden reggel sikerült időben elindulnia és magával vinnie, amit kell, délutánonként meg noszogatás nélkül házit ír és tanul. Ez nála nagy szó, mert egész általános iskolás élete során szinte csak az én noszogatásom hatására foglalkozott a tanulnivalókkal. Remélem, hogy most, hogy olyan suliba jár, ahol őt érdeklő dolgokat (is) tanulhat, ez megváltozik. Persze érettségiznie is kell majd, még nem tanulhat kizárólag neki tetsző dogokat, úgyhogy továbbra is van pl. irodalomórája, amit sose szeretett, de egyelőre nem hallottam utálkozni semmi miatt. Annak ellenére, hogy reggel már azelőtt el kell indulnia itthonról, hogy én felkelnék - ebben a suliban 7:30-kor kezdődik a tanítás a szokásos 8:00 helyett - eddig mindent rendben csinált.

Jól kezeli azt a helyzetet is, hogy teljesen kilóg a sorból pusztán azért, mert lány. Ahogy itt is írtam, nem sok lány jár ebbe a suliba, de még annál is kevesebb, mint amire számítottam. Azt hittem, osztályonként lesz mondjuk 5 lány és 25 fiú, ehhez képest az egész évfolyamon van összesen 4 lány! Kettő Jojó osztályában és kettő egy másik osztályban, és a létszám 30 körül van mindenhol. És ezzel ezen az évfolyamon van a legtöbb lány! Jojónak a lány osztálytársa nem igazán szimpatikus már, miután kicsit jobban megismerte a gólyatábor alatt. Viszont jóban lett egy lánnyal a másik osztályból és szünetekben szoktak beszélgetni meg együtt ebédelnek. A fiú osztálytársairól is - egy kivételével - jó véleménnyel van Jojó, már eleve az szimpi neki, hogy szóba állnak vele, nem úgy, mint az általános iskolai osztályában, ahol valamiért teljesen elkülönültek a fiúk és a lányok. Az egyik fiú még a gólyatábor és a tanévkezdés közti napokban találkozóra és moziba is hívta Jojót, de ezt ő visszautasította. Örülök, hogy ezt is jól kezelte. Természetesen elengedném, ha akarna menni valahova egy fiúval, de cseppet se bánom, hogy teljesen távol áll még tőle ez a téma. Elfogadja, hogy a kortársai általában már érdeklődnek a párkapcsolat és / vagy szex iránt, de ő meg egyáltalán nem, és ennek szükség szerint hangot is ad. Az égvilágon semmiről nem fog lemaradni emiatt, ezt már tudom. Ennyi év távlatából látom, hogy én se maradtam ki semmiből amiatt, hogy 18 éves koromig nem volt fiúm.

Különórákat ebben a tanévben óvatosan választunk, mert még nem tudjuk, milyen követelmények lesznek és mire lesz ideje. Elkezdett járni az itt említett ingyen rajzórákra, mert azokat nem akarta volna kihagyni, és az biztos, hogy így a tanév elején van a legtöbb ideje bármire. De ha azokat lejárta, még nem biztos, hogy folytatja. A spanyoltanárnőnek, akitől évek óta online tanul, azt írtam, hogy szeretne még tőle tanulni Jojó, de kicsit később jelentkezünk majd, ha jobban megismertük az új sulit. Azt írta vissza, hogy szívesen tanítja még Jojót, de neki is jobb, ha később beszéljük meg, mi legyen, mert éppen új munkahelye van. Azt pedig remélem, hogy programozás különórára nem lesz szükség így, hogy informatikai suliba jár, de ez is csak akkor fog kiderülni, ha tényleg beindul a tanév.