Szóval a mesterséges intelligencia már nem csak szöveget, hanem képeket is tud alkotni. Erről is húgomékkal beszélgettünk, amikor legutoljára nálunk jártak, ami augusztus közepén volt. Lenyűgözőnek tartom ezt a témát, úgyhogy azóta sokat nézelődtem a neten, olvastam és kipróbáltam pár dolgot. Amikor itt jártak, húgom barátja mutatta, hogy már milyen képeket lehet generálni, pl. újságcikkek illusztrálásához, amik úgy néznek ki, mint egy fénykép. És mutatott egy képet, ami úgy nézett ki, mint egy húszéves videojáték grafika. :) Vagyis teljesen egyértelműen látszott rajta, hogy nem fénykép. Arra gondoltam, érdekes, hogy már ilyen is van, de ha itt tart ez a technológia, akkor azért a fotóriportereknek még nem kell attól félniük, hogy nem lesz munkájuk. Csakhogy mióta nézelődtem még a témában, megtudtam, hogy már egyáltalán nem csak itt tart ez a technológia! Csak valamiért húgom barátja olyan képet mutatott példaként, ami nem túl meggyőző.

Kezdtem azzal, hogy kipróbáltam egy ingyenes AI image generator-t, a Bing-félét. Azt írtam be, hogy "white, winged unicorn grazing in a field of multicolored wildflowers under a pink sky with white, puffy clouds, photorealistic" és kiköpte ezt a kis torzszülöttet. :) Pontosan négyet, általában négyesével generálódnak a képek, és kiválaszthatod, ami legjobban tetszik. Hát, a többi három még a lentinél is nyomorékabb volt. :)

De ez nem azt jelenti, hogy a Bing-féle semmire se jó, például a lentieket is az csinálta nekem, és ezek szépek, főleg a festmény-szerű. Egyik se pont az, amit akartam, de tetszenek.

Prompt: chalk pastel painting of a river flowing through a European city with a green metal bridge, a hill and a castle on the hill
Prompt: a forest in Zala county Hungary where all four seasons are present at the same time
Ezután mentem a Fotor-félére, az is ingyenes, de vannak valami kreditek, nem is generáltam többet a lentinél, mert nem volt kedvem / türelmem kitalálni, hogy mitől lesz több kreditem. Egy fokkal jobb, mint a Bing-féle unikornis, de azért ez is elég nyomi. Nem beszélve arról, hogy nincs is szárnya, pedig ugyanazt írtam be, mint a Bingbe.

Ezután beléptem AI-generated images témájú Facebook csoportokba és ott elámultam. Aki tudja, hogyan kell használni ezeket a generátorokat, az tényleg szinte mindent tud velük csinálni. Bármiről bármilyen stílusú képet. Festményt, megsárgult fényképet, rajzokat fantázia-szülte lényekről vagy helyekről, valóságosnak látszó, éles fényképeket nem létező és soha nem létezett dolgokról... Láttam, hogy vannak olyan emberek is, akik direkt azért generálnak megtévesztő képeket, hogy bugyuta emberek által látogatott csoportokba feltöltsék őket, aztán a kommenteken jókat röhögjenek. Pl. elvakult istenhívők csoportjába feltesznek nem létező, csodálatos állatokat meg növényeket és a tömegek ott ámeneznek, megvadult szuperanyák csoportjába meg nem létező, borzalmas gyerekjátékokat, és azok meg szörnyülködnek. :D Ez mondjuk szerintem disznóság, ilyet csinálni. De nagyon hasznosnak tartom belépni ilyen AI-generated images csoportokba már csak azért is, hogy minket ne lehessen megtéveszteni. Ezekben a csoportokban vagyok benn:
  • Cursed AI - Bizarr / elcsesződött képekre specializálódott, előbbieket érdekesnek tartom, utóbbiakon jókat röhögök. És van néhány tag, akik mesterien bánnak ezzel a techológiával, ők olyan képeket generálnak, amik régi, horrorisztikus vagy ijesztő fényképekre vagy sci-fi filmjelenetekre hasonlítanak. Nagyon tetszik a fantáziája azoknak, akik olyanokat csinálnak.
  • Best AI Generated Art & Prompts - művészi, gyönyörű képek, rajzok és festmények
  • AI Generated Art - fentihez hasonló
Ezekben a csoportokban láttam, hogy az egyik legnépszerűbb generátor a Midjourney. Ez nem ingyen van, de annyira érdekelt, hogy befizettem rá. (Annyiba kerül, mint a Netflix. Amit nemrég mondtunk le, helyette átnyergeltünk a Disney+-ra, ami sokkal jobb és olcsóbb. De ez más téma.)

A Midjourney generálta nekem ezeket a csodás unikornisokat és táltosokat. Az utolsó most a Facebook borítóképem. A szöveget utólag tettem rá.

Ezen felbuzdulva megjeleníttettem gyerekdalokat és népdalokat, mert kíváncsi voltam az eredményre. Beírtam néhány sorukat angolul és úgy kaptam a lenti képeket. Nagyon tetszenek!

Boci, boci tarka...

Cifra palota, zöld az ablaka...

Gyere ki te tubarózsa, vár a viola...

Érik a szőlő...

Tavaszi szél...

Süss fel nap...

Nyitva van az aranykapu...

Ez pedig a jelenlegi telefon háttérképem:

Ez már mindennek a teteje, mert a ChatGPT-t kértem meg, hogy írjon olyan prompt-ot, amitől olyan kép generálódik, ami nekem tetszhet. :D Megírtam neki, hogy miket szeretek, kiköpött néhány lehetőséget, és azokból választottam ezt: "Generate an abstract artwork inspired by the beauty of butterfly wings, with vibrant colors and intricate patterns. Aspect ratio 9:20."

Érdekes, hogy Jojó, aki igazi művész, teljesen elutasítja azt, hogy ilyen képekről akár csak ötleteket is vegyen. Ő teljesen önállóan akar képeket létrehozni - persze ő könnyen beszél, mert ő képes arra. :) Íme egy tökéletlenségében gyönyörű, valóságos, eredeti műalkotás, amit ő festett a nyáron megismert művésznő egyik óráján: