Mivel a jövőt rendkívül izgalmasnak találom, szeretnék minél többet látni belőle. Ezért szeretnék minél tovább egészségesen élni. A NatGeoban szoktam olvasni olyan tudományos műsorokról, amiket a Disney+-on lehet nézni, és az egyik ilyen műsor a Limitless. Hatrészes minisorozat, aminek minden része bemutat egy olyan módszert, amivel az életünket hosszabbá és egészségesebbé tehetjük, és elmagyarázza, hogy az miért tesz jót. Ezek közül kettőt próbáltunk ki azóta Krisztával, az egyik a böjt. A műsor főszereplője, Chris Hemsworth, aki a Marvel filmekben Thort alakítja, egy csupaizom pasas, ő a műsorban 4 napig tartott nulla kalóriás böjtöt. Mivel mi nem vagyunk olyan edzettek, mint a mennydörgés istene, inkább egynapos böjttel kezdtünk. :) November hatodikán minden étkezés helyett fél liter citromfű teát ittam, vagyis összesen két és fél litert, és nem ettem semmit. Egyáltalán nem volt nehéz kibírni, egészen vacsoráig nem is voltam éhes. Igaz, ez egy hétfői nap volt, tele munkával, amikor kisebb bajom is nagyobb volt annál, mint hogy nem eszek. Nem tudom, hogy milyen lett volna hétvégén böjtölni. Aznap csak vacsoraidőben éreztem, hogy már szívesen ettem volna valamit, de akkor már inkább elmentem aludni és ettem másnap reggelit. Egyetértettünk Krisztával, hogy jó móka volt és máskor is fogunk még böjtölni. Még nem döntöttem el, hogy rendszert csinálok belőle, de lehet, hogy elhatározom azt is. Havi egy vagy heti egy nap böjt is nagyon egészséges. Heti egy nap nem enni ráadásul még pénzt és időt is spórol az embernek!

Másik módszer az egészség megőrzésére nagyon magas és nagyon alacsony hőmérsékletnek kitenni magunkat néha. Vagyis pl. szauna és utána hideg fürdő. Ezt is volt szerencsénk kipróbálni nemrég, mármint ezt nem életünkben először csináltuk, de ezelőtt együtt még nem voltunk szaunázni. Kriszta szülinapja október végére esik és november elején volt egy kettesben töltött szombatunk megünnepelni ezt az eseményt. Aznap többek közt törökfürdőbe vittem el meglepetésből. Három órát lazultunk a különböző hőmérsékletű medencékben, közben kétszer is beültünk a felirat szerint 80-90 fokos szaunába, utána jéggel törölgettük a tarkónkat, lezuhanyoztunk hideg vízzel, majd pedig kiálltunk vizes fürdőruhában a novemberi csillagos ég alá. :) Kriszta mindig is szeretett szaunázni, én nem annyira, de mióta megtudtam, hogy milyen egészséges, hajlok rá, hogy gyakrabban kitegyem magam ennek. Azt sem volt nehéz kibírni, pont olyan volt, mint egy harmadfokú hőségriadós nyári délutánon végigsétálni az Allee melletti fekete kővel borított járdán. :)