Szeretnék eltenni ide egy kis részletet az idén októberi NatGeoból, ami egy "Space" címet viselő különszám, vagyis kizárólag űrkutatással kapcsolatos cikkek vannak benne. Nagyon kíváncsi vagyok, és izgatottan várom, hogy az itt leírt tervek megvalósulnak-e. Nagy örömmel várom a közelgő 2024-et, mert eszerint talán egy év múlva már túl leszünk azon, hogy emberek űrhajóval megkerülték a Holdat! Mármint volt már ilyen nyilván, de olyan régen, hogy nem is születtem még meg, pedig nem vagyok fiatal. És aztán 2025-öt is nagyon várom, mert az a terv, hogy akkor újra leszállnak emberek a Holdon! Tudtam egy ideje, hogy vannak ilyen tervek, de eddig nem vettem észre, hogy ennyire közeliek már azok évek, amikor megvalósulhatnak ezek. Ez nekem rendkívül izgalmas! Mindig ámulva hallgattam Apa beszámolóját arról, hogy milyen élmény volt az első Holdraszállás közvetítését nézni és hallgatni az Amerikai Nagykövetségen 1969-ben. Beletörődtem, hogy erről lemaradtam, örülök, hogy a Marsraszállást valószínűleg megérem, de egy Holdra (újra) leszállás a második legizgalmasabb esemény, amit láthatok! Amikor ezt írtam 2014-ben, még nem tudhattam, hogy három évvel később elindul az Artemis program, aminek az egyik célja, hogy megint leszálljanak emberek a Holdon. Erre felkészülésként kellene jövőre négy embernek körberepülnie. Remélem, hogy tényleg úgy lesz! Hatalmas esemény lenne, hiszen már annak is több mint fél évszázada, hogy utoljára léptek emberek a felszínére. (1972)

Egyébként, ha valaki megkérdez, mik a terveim az életemmel, (félig) viccesen azt szoktam mondani, hogy nem sok, csak elütöm az időt addig, amíg láthatok embereket sétálni a Marson. ;)

És akkor a kis bekezdés, aminek a megvalósulását nagyon várni fogom az elkövetkező években: