Jojóról írok ma egy kicsit. Felső tagozatba lépett idén ősszel, és egyelőre jól veszi az akadályokat. Kedvenc tantárgya a History (igen, az eddigi kedvenc matek leszorult a dobogóról), második kedvenc az angol, utálatos tantárgy számára a tesi. A világtörténelmet angolul tanulják, ezt takarja a History. Persze egyelőre még csak az ősembereknél tartanak. :) A magyar történelmet majd magyarul fogják tanulni.

A történelem nem az egyetlen tantárgy, amit angolul tanulnak, mert pl. a környezetismeret is ilyen. Olyan szavakat tud már angolul, amikkel én még úgy se találkoztam, hogy rendszeresen olvasom a NatGeo-t angolul. Pl. angiosperm. Ennek a szónak nem csak a jelentését magyarázta el nekem, hanem a tökéletes kiejtését is tőle kellett megtanulnom. :D

Hát, ilyen hasznosságokat tanulnak. De amúgy tényleg szuper, hogy ilyesmiket hall, csak ezek mellett mégis szükség van különórákra is.

A programozást folytatja a Funside Schoolban, az az egyik.

A második ebben a tanévben a pszichodráma. Rengeteget segített az egy évvel ezelőtti bánatán, hogy járhatott a negyedik tanévben az iskolapszichológushoz, de az a néni is mondta, hogy jót tenne neki a gyerektársaság. Így került egy pszichodráma csoportba, ahol vele egyidős gyerekekkel és hozzáértő vezetéssel általuk kitalált meséket játszanak el. Heti egyszer másfél órát tölt ott és nagyon tetszik neki eddig.

A harmadik különóra pedig a spanyol, amit most már nem a félig kolumbiai ex-kolléganőmtől tanul, hanem beírattam a Spanyol Intézetbe egy tanfolyamra, hogy ott is gyerekek közt és anyanyelvi tanártól tanulhasson. Egyelőre az is bejön neki, bár kiderült, hogy az egyik osztálytársa is oda jár, csak egy másik tanfolyamra, és most szeretnének egy csoportba járni. Írtam az osztálytárs anyjának, hogy az ő lánya milyen szintű csoportba jár, mert az nem mindegy, de ettől függően akár át is mehet Jojó abba a csoportba. Ez majd még kiderül.

Jojó a pszichodrámára is egyedül fog járni mostantól, eddig még vagy én vagy Kriszta kísértük, de már betanulta az utat. Ez az eddigi legnagyobb utazás, amit egyedül kell megtennie, és már nagyon aggódnék érte, ha nem lenne nála telefon. Így hát megkapja kis élete első telefonját, egyelőre egy kölcsönbekapott, használt, középkategóriás okostelót. Az a tervem, hogy az év vége felé veszek magamnak egy újat, és akkor átadom neki az én jelenlegi telómat, ezt.

Szóval, itt tartunk. Mindig látni fogom benne azt a lilásvörös, visító újszülöttet, aki volt. Tegnap pedig felírtam a telefonszámát.