Boldog új évet kívánunk! A fenti kép éjfél után nem sokkal készült. Riki baba szerencsére éppen aludt. :)

Jojó pénteken érkezett haza apáitól és velünk tölti a hétvégét. A covidtól úgy igyekezzük megóvni, hogy mindannyian maszkban vagyunk itthon, Jojó a saját szobájában eszik, oda mi nem megyünk be, és Riki közelébe sem engedjük. Ezenkívül figyelmeztettem, hogy mindig mosson kezet szappanos vízzel, mielőtt a kajájához nyúl, és használjon saját kéztörlőt erre a két napra. Remélhetőleg sikerül elkerülni, hogy átadjuk neki. Egyelőre semmilyen tünete nincs. Ma délután megy vissza apjáékhoz a téli szünet második felvonására, ahonnan majd csütörtök este tér vissza.

Kriszta és én gyógyulunk folyamatosan, kis köhögés még maradt, de nem vészes, kis taknyosság van, de nekem az ízérzékelésem már szinte teljesen a régi. Rikkancs teljesen jól van. Én tengervizes orrspray-t vetettem be a takony ellen, nem tudni, mennyit segít, de biztos nem árt. És Kriszta szerzett friss tormagyökeret, amiről már évek óta tudom, hogy csodaszer, csak sajnos ritkán sikerül venni. Fájdalmasak a vacsoráink pár napja. :D De a torma remekül megtisztítja a légutakat minden oda nem illőtől. Több evőkanálnyi mennyiséget reszeltem le, összekevertük kis túróval, tejföllel és kenyeret és sonkát ettünk hozzá. Ha olyan érzés, mintha kést döfködnének a tarkódba, akkor tudod, hogy használ. :D Aztán kifolyik a szemünk, taknyunk, és máris könnyebben lélegzünk. :) A főnököm, ahogy az várható volt, azt mondta, hogy csak negatív teszttel menjek irodába. Holnap este csinálok egy tesztet, ha negatív, akor bemegyek az irodába kedden, ha pozitív még, akkor maradok még itthonról dolgozni. Az év első szabiját ugyanis holnapra vettem ki.

Tegnap délelőtt Jojóval csináltunk egy próbafelvételit. Egy pszichológus javasolta, akit Jojó sulija nemrég meghívott online előadást tartani a nyolcadikosok szüleinek, hogy tartsunk a nagy nap előtt két próbanapot. Tegnap volt az első próba és jövő hét szombaton tartunk még egyet. Onnantól számítva két héttel később lesz az igazi. Tegnap olyan időben keltünk, mint amikor majd az igazi felvételi napján kell, reggeliztünk, felöltöztünk, elballagtunk ahhoz a középiskolához, ahol írni fogja, megnéztük a bezárt kaput, aztán hazaballagtunk. 10-től 3/4 11-ig megírta a 2017-es magyar pótfelvételit, utána evett egy kis csokit meg banánt, utána 11-től 3/4 12-ig megírta a 2018-as matek pótfelvételit. Azért a pótnapok feladatait írattam vele, mert azokat még nem látta vagy már rég látta az elmúlt másfél tanév alatt, mióta ezekre gyakorol. Magyar eredménye 31 pont, matek 27 pont. Neten megtaláltam az átlagpontszámait a sima felvételiknek, de a pótnapokra nem találtam adatot. A sima magyarfelvételi átlagpontszáma 2017-ben 31,2 volt, a sima matekfelvételi átlagpontszáma 2018-ban 18,3 volt. Feltételezve, hogy a sima felvételik átlagpontszáma nem tér el nagyon a pótfelvételikétől, Jojó magyarból átlagos, matekból átlag feletti képességekkel rendelkezik. Nem múlt el a félelmem, hogy hogyan teljesít majd az igazi felvételin, de azért reménykeltő, hogy ilyen okos és ügyes. :)

Pár éve láttam, hogy kedvenc magazinom, a National Geographic kitalálta, hogy újévkor az előző év minden hónapjára vonatkozólag bemutat egy jellemző képet, hogy azzal áttekinthessük az egész elmúlt évet. Tavaly (2022-t értve ezalatt) elhatároztam, hogy fényképek helyett pár mondattal fogok jellemezni minden hónapot, és azt majd akkor teszem ide, amikor 2023 elkezdődik. A lenti mondatokat írtam 2022 hónapjai alatt. Nagyon nehéz, de mozgalmas, izgalmas és jó év volt! :)

2022

január
Életem legkomolyabb műtétjén estem át, de minden rendben ment és hamar felépültem.

február
Jojó 13 éves lett, Kriszta embriója pedig betöltötte a 12. terhességi hetet és magzattá lépett elő.
Jojó, Kriszta és én életünkben először átestünk a híres covid fertőzésen. Kriszta ráadásul mindjárt terhesen próbálta ki.

március
Kiderült, hogy Kriszta hasában egy kisfiú lakik.

április
43 éves lettem.
Kriszta gyermekének apái megismerték Jojót, aztán Kriszta szüleit is.

május
Több mint 10 év után felmondtak nekem a munkahelyemen.
Két héten belül kaptam új munkát.

június
Elkezdtem dolgozni az új munkahelyemen.
Jojó kijárta az általános iskola 7. osztályát.
2019 óta először repülőn ültünk Jojóval és meglátogattuk az angol rokonainkat.
Kriszta betöltötte a 30. terhességi hetet.

július
Újra átúsztam a Balatont, életemben hatodszorra.
A lakásátalakítás nagy nehezen elkészült.

augusztus
29-én megszületett Riki baba!

szeptember
Jojó elkezdte a 8. osztályt.
Lejárt a próbaidőm az új munkahelyemen.

október
Kriszta 38 éves lett.

november
Riki baba életéből már eltelt egy negyed év.

december
Kriszta és én ismét elkaptuk a covidot, és ezúttal engem sokkal jobban leterített, mint februárban, de most se annyira, mint szegény Krisztát. Riki ezúttal megtapasztalhatta immár nem magzatként, hanem kisbabaként. Jojó viszont - úgy tűnik - megmenekült.
Jojó Berlinben járt.